נתניהו: הכי קל להיות פופוליסט • גמזו: סגר זה קל, נשתדל להימנע

ראש הממשלה, שר הבריאות וממונה הקורונה כינסו מסיבת עיתונאים: ''אנחנו במלחמה ופועלים מהר. קבינט הקורונה יצומצם בחצי" • פרופ' גמזו: זה הרגע שבו אנשי המקצוע צריכים להצטרף להובלה בלי לשאול שאלות
אריה ריבקינד
ג' אב התש"פ / 23.07.2020 21:01

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר במסיבת עיתונאים שקיים הערב (חמישי), יחד עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, כי המשימה של פרויקטור הקורונה פרופ’ רוני גמזו היא לקטוע את שרשרת ההדבקה ויהיו לו כל הסמכויות לכך. הוא הוסיף כי גמזו “ינהל את כל המעבדות, את כל החקירות ואת כל מערך הבידוד”.

אל תצאו פראיירים: ייתכן ומגיע לכם הרבה מאד כסף מביטוח לאומי

”פרופ’ רוני גמזו בעל ניסיון עשיר במערכת הבריאות. יש לו משימה אחת גדולה – קטיעת שרשרת ההדבקה. בשנים האחרונות התמודדת עם מחלת הסרטן וניצחת וכך תעזור לנו לנצח גם את הקורונה”, אמר נתניהו.

הסוד שלו: לעשות תואר יוקרתי ללא מכינה וללא תנאי סף • רוצה גם?

נתניהו סיפר: ”מדינות רבות שפתחו את המרחב הציבורי בגל הראשון, סוגרות כעת מרחבים שונים בשל התחלואה הגוברת. אנחנו עדיין משתדלים ככל שניתן להימנע מסגר כללי. אבל אם יהיה צורך בזה – נעשה זאת כי מה שמנחה אותנו זה הצלת חיים”.

הוא הדגיש: ”לא נקבל החלטות לפי פופוליזם, הכי קל להיות פופוליסט. נקבל על פי קו מקצועי כלכלה ובריאות. אחרי שנשטח את העקומה ניישם את מדיניות גמזו לפתיחת הכלכלה עד שימצא חיסון”.

נתניהו התייחס לביקורת שמטיחים נפתלי בנט ועיתונאים: ”אני שומע את הביקורת מצד אלו שלא נושאים באחריות ומדברים בחוסר אחריות, אני נמצא על המגרש ואנחנו חוטפים את חצי הביקורת של הח”כים ושל העיתונאים קלי המקלדת, אבל שתדעו שאנחנו נלחמים כל הזמן סביב השעון. במלחמה אין זמן להשיב לכל טענת סרק. צריך לפעול מהר”.

ראש הממשלה סיפר: ”סיכמנו בני גנץ ואני לצמצם את קבינט הקורונה, על מנת לקבל החלטות מהר יותר”.

הוא הוסיף: ”בממשלת המעבר יכולנו לפעול מהר כי היו תקשחים. כעת: חוקקנו את חוק הקורונה בשביל בריאות הציבור. נצמצם את קבינט הקורונה בחצי. ומינינו פרוייקטור. כך ההחלטות יהיו עקביות ומהירות. בתחילת השבוע נביא לאישור הממשלה את המענק לכל אזרח ובהמשך נביא עוד תוכניות בשביל להאיץ את גלגלי המשק”.

על ההפגנות האלימות נגדו אמר ראש הממשלה: ”אל תביישו את סמלי המדינה כפי שראינו במופע המביש מול הכנסת, אל תביאו את המדינה לאנרכיה, אל תתקפו שוטרים שעושים את עבודתם. אני רוצה לומר לשוטרים ולשוטרות, תודה רבה לכם”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר במסיבת עיתונאים כי הוא לא מתכוון להוביל את הכנסת לבחירות.

”אני לא חותר לבחירות. זה אבסורד”, אמר נתניהו. ”צריך להעביר תקציב עכשיו – אפשר בדקה. הוא מוכן. לא אני אומר שצריך לחבר אותו לשיקולים פוליטים. הסיבה היחידה שנלך לבחירות זה אם לא יהיה תקציב. כחול לבן לא רוצים תקציב”.

שר הבריאות יולי אדלשטיין סיפר: “בתחום של השגת החיסונים חתמנו עם חברה אמריקאית שעובדת על חיסונים”.

על פרופ’ רוני גמזו – אמר: “הוא אחד האנשים המקצועיים ביותר, הוא יובל את המאבק ויפעל בתחומים השונים ואנחנו נעמוד לצידו וניתן לו את כל הסיוע הנדרש, לא תמצאו מאבקי אגו, נפעל ביחד ובכל הכוח”.

גמזו אמר במסיבת העיתונאים: “זה הרגע שבו אנשי המקצוע צריכים להצטרף להובלה בלי לשאול שאלות. אנחנו יכולים ביחד להצליח. אין מצב שלא. יש כאן תחלואה נרחבת שעושה קושי בכלכלה ובחברה – והמטרה לעשות עם כמה שפחות פגיעה.

”להטיל סגר זה קצת קל, אנו משתדלים להימנע ממנו. בישראל הממשלה משתדלת לעשות את זה ברגישות חברתית ללא סגר. בכמות כזאת של תחלואה, רוב המדינות עשו סגר.

”כדי לקטוע את שרשרת ההדבקה אני מבקש מאזרחי המדינה להקפיד על הבידוד ועל הגעה לבדיקה. זאת המשימה של כולנו – להקטין את מקדם ההדבקה”, הוסיף גמזו.

גמזו התייחס להלך מינוי פרויקטור הקורונה ואמר: “פרופ’ ברבש הוא מורי ורבי, אבל אני עזבתי את המשרד לפני 5 שנים. ב-24 השעות האחרונות, כל סמכות שרציתי – קיבלתי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות