אבל בקראון הייטס: חבר הבד”צ הגרא”י שווי זצ”ל נפטר מהקורונה

חבר הבד"ץ של שכונת קראון הייטס, הגאון רבי אהרן יעקב שווי זצ"ל - נפטר מנגיף קורונה בגיל 86 • הותיר אחריו דור ישרים מבורך
יוסף גרינבוים
ל' ניסן התש"פ / 24.04.2020 18:51

ברוך דיין האמת: הגאון רבי אהרן יעקב שווי זצ”ל, חבר הבד”ץ בבית הדין של שכונת קראון הייטס  – נפטר היום (שישי), בגיל 86, מנגיף הקורונה.

המנוח זצ”ל נולד בשנת תרצ”ד בעיר אבו פינלאנד לאביו הרב מרדכי אליהו שווי ולאמו מרת בוניא, בה כיהן אביו כרב מורה הוראה.

בשנת תש”ב, בהיותו כבן שבע, נפטר אביו. בתקופת מלחמת העולם השניה, ברח עם אמו לאוזבקיסטן, שם גרו בכפר קטן. בגיל שבע – לערך – נשלח ללמוד בישיבת תומכי תמימים סמרקנד בתנאי עוני ודוחק.

שם, בישיבה המחתרתית בסמרקנד החל לשקוד על לימודיו, ובכשרונותיו הצליח להשלים את חוק לימודיו, והפך לאחד מחשובי הבחורים.

כשנשלח על ידי אימו כילד לסמארקנד הבטיחה לו אימו שתובא לבקר. לאחר כשנה, כשאימו הגיעה לבקרו מצאה את בנה ממתין בתחנת הרכבת. על שאלת אימו מנין ידעת שאני מגיע? ענה: הבטחת שתבואי, אז כל יום בשעה שהגיעה הרכבת עמדתי כאן והמתנתי.

בהיותו בסמארקנד זכה להסתופף בקרב גדולי חסידי חב”ד ששהו שם בשנות המלחמה.

בשנת תש”ו יצא יחד עם כל תלמידי הישיבה את גבולות רוסיה בבריחה הגדולה של חסידי חב”ד, והמשיך את לימודיו במחנה הפלטים בפוקינג שבגרמניה.

למד גם בישיבות תומכי תמימים בפריז בברינואה ובמונטריאול. לאחר המלחמה היגר עם אחיו ר’ ברוך שלום שוויי והגאון רבי אייזיק שוויי ז”ל – לארצות הברית.

במהלך השנים כהן כרב של קעמפ גן ישראל ניו יורק. כמו כן עסק בעריכת ספרים לדפוס, וערך את ספרי אחיו הגאון רבי אייזיק שוויי, ואת ספרי הגאון רבי יצחק רייטפורט ועוד.

במהלך השנים כיהן כר”מ בישיבת תומכי תמימים בקראון הייטס, ובשנים האחרונות כיהן אף כחבר בבית הדין בשכונה.

הותיר אחריו את ילדיו – מרת רבקה, ר’ יוסף יצחק שווי מאנגליה, מרת חנה טורק מארגנטינה, ר’ מרדכי אליהו מקראון הייטס, מרת נחמה דינה ראפפורט, מרת שטרנא שרה גינסבורג, מרת דבורה סרח ור’ שלום מרדכי מקראון הייטס.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות