צפוי מחסור? קשיים בהכרזה על מאפיות מצות יד כמפעלים חיוניים בחירום

ח"כ אורי מקלב דרש משר הרווחה ושר הכלכלה: להכליל את מאפיות המצות כמפעלים חיוניים בעת חירום • ביקש להחריג גם עמותות החסד המחלקות קמחא דפסחא
אריה ריבקינד
כ"ב אדר התש"פ / 18.03.2020 19:15

חבר הכנסת אורי מקלב פנה היום (רביעי) בדחיפות אל שר הרווחה אופיר אקוניס ושר הכלכלה אלי כהן בדרישה להחריג את מאפיות המצות ומאפיות מצות היד ולהכלילם כ”מפעלים חיוניים”, בכדי להסדיר את אספקת המצות ומצות היד בפרט לחג הפסח.

זאת לאחר שבהוראת המדינה כל המפעלים שאינם חיוניים נסגרו עקב התפשטות מגפת הקורונה.

במכתבו הבהול לשרי הרווחה והכלכלה כתב חבר הכנסת: “היות ובעוד שלושה שבועות יחול חג הפסח ומאפיות המצות עובדות במשמרות כפולות בכדי להספיק ולספק את הביקוש למצות יד, כאשר ישנם רבבות האוכלים בחג הפסח אך ורק מצות יד – אבקשך כי תאשר למאפיות מצות היד ולעובדיהם קבלת אישור מפעל ועובד חיוני בשעת חירום כדי שחס ושלום לא יווצר מחסור במצות מהודרות לחג הפסח”.

מקלב ציין בפנייתו כי בכל שנה עמותות מחלקות סלי מזון ומוצרים חיוניים ובסיסים ערב חג הפסח במסגרת קמחא דפסחא. “אבקשך לפעול כי גם עמותות אלה ועובדיהן יקבלו את האישור לפעול ולחלק מזון בעת חירום”.

לחרדים 10 נודע, כי לפי שעה טרם ידוע אם תהיה היענות לבקשה. ככל הנראה מצות מכונה יקבלו אישור בחלק גדול, אולם מאפיות מצות יד עדיין האישור נתקל בקשיים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות