‘קורע לב’: 85 עובדות חרדיות מאלעד עברו שימוע לפני פיטורין

85 עובדות חרדיות, המועסקות בחברת 'גאודע', עברו היום שימוע לקראת פיטוריהן בשל "קיצוץ תקציבים ממשלתיים" בימי ממשלת מעבר • חבר מועצת העיר, ברק צברי, המסייע לנשים במאבק: "רובן נשות אברכים. אנחנו דורשים לחסוך את הסבל הנוראי של האמהות, המשפחות והילדים"
יוני גרין
ו' טבת התש"פ / 02.01.2020 22:01

בגלל הפלונטר הפוליטי:  85 נשים חרדיות, תושבות אלעד, העובדות בחברת ‘גאודע’ – חברה המתמחה בסריקה לארכיב ומספקת שירותים למשרדי ממשלה, זומנו בתחילת השבוע לשימוע לקראת פיטורין – שהתקיים היום, יום חמישי.

בעלי החברה, הממוקמת ברחוב שמעון הצדיק העיר החרדית, הודיעו לעובדות כי הליך הפיטורין הוא בלתי נמנע, בשל חוסר התקצוב הממשלתי, בגין המשבר וההתנהלות של משרד האוצר בממשלת מעבר.

במכתב שקיבלו הנשים נכתב בין היתר כי החברה שוקלת את סיום העסקתן, בין היתר, בשל “קיצוץ תקציבים ממשלתיים אשר גרמו לצמצום הפעילות בו הנך מועסקת”.

רק 40 עובדות לא קיבלו את הזימון לשימוע.

הנשים, שרובן נשות אברכים, מועסקות בחברה שנים רבות, מהן עם ותק של כ-15 שנה.

היום, כאמור, נערך לנשים שימוע לקראת פיטורין.

חבר מועצת העיר, ברק צברי המסייע לנשים במאבקן, אומר לחרדים 10: “משרד המשפטים אמור לממן ורוצה לממן, וכולם בעד הפרויקט, אך הפעם משרד המשפטים משחרר רק חלק מהסכום הכולל, כך שמנכ”ל החברה לא יכול לממן את הפעילות שלה. אומרים שבגלל ממשלת המעבר, יש קושי לאשר את הסכומים הרגילים. הדרישה שלנו היא כן לאשר – על מנת לחסוך את הסבל הנוראי של האמהות, המשפחות והילדים.

“זה פשוט אסון. אם חד הורית בפגישה שם, קרעה לי את הלב. בעלה לא משלם מזונות וזה מה שיש לה בחיים”.

צברי הוסיף: “שלחתי פנייה שלישית לשר המשפטים אמיר אוחנה, שכן התקציב מגיע ממנו. נקווה שיגיב ונוכל להציל אותן ואת משפחותיהם מן העוול…”

בפניה אל שר המשפטים כתב צברי: “כידוע במגזר החרדי האם מפרנסת יחידה והאב הינו אברך הלומד תורה ובלי עין הרע בדרך כלל משפחות מרובות ילדים. משמעות הפיטורין – בנוסף לסבל הישיר להורים, לפגיעה בלחמו של הטף, ישנו נוצר סבל נוראי לכל המעגל המשפחתי הקרוב והרחוק, ההשלכות העתידיות שיפגעו בזוגיות, בנוער הנושר הינן הרות גורל ובטח שהטיפולים העתידיים במשפחה הנזקקת יעלו למדינה פי כמה וכמה מהתקציב שאמור להינתן היום ויפה שעה אחת קודם”.

לדברי צברי, הוא מתכנן הפגנה מול משרד המשפטים בשבוע הבא, עם כל העובדות. בנוסף, ביום ראשון הוא ייפגש עם עורך דין, כדי לנסות ולהוציא צו מניעה זמנית לפיטורין, ולהביא את המדינה / משרד המשפטים להסביר את עמדתה.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פשוט כואב...
    02/01/2020 22:53
    אבי
  1. העיקר הצבענו למפלגות חרדיות ולא דואגים להם בכלל …

  2. עצוב, אבל זה הכל באשמת בנק ישראל והמערכת
    03/01/2020 17:40
    פבל
  3. החרדים יכלו להגן על עצמם אילו היו הולכים על פי הרמב”ם,
    אבל לצעינו, הם הלכו על פי אחת המפלגות החרדיות וזה גורלם המר

  4. רבוטה.
    06/01/2020 16:11
    רועי
  5. אז שילכו לעבוד האברכים ככתוב: “כל המשים על ליבו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה, ויתפרנס מן הצדקה – הרי זה חילל את השם, וביזה את התורה, וכיבה מאור הדת, וגרם רעה לעצמו, ונטל חייו מן העולם הבא; לפי שאסור ליהנות בדברי תורה בעולם הזה” (רמב”ם הלכות תלמוד תורה ג י).
    אמרו חכמים, כל הנהנה מדברי תורה, נטל חייו מן העולם. ועוד ציוו ואמרו: לא תעשם עטרה להתגדל בהם, ולא קורדום לחפור בהם. ועוד ציוו ואמרו: אהוב את המלאכה, ושנא את הרבנות. וכל תורה שאין עימה מלאכה, סופה בטילה; וסוף אדם זה, שיהא מלסטם את הבריות.”
    במדינות הניכר בכלל, ובאמריקה בפרט החרדים עובדים ולומדים תורה, אין מושג כזה
    תורתו אמנותו, וזה לא מנוע מהם לשמור תרי”ג מצוות קלה כבחמורה.