ההורים התנגדו לסיום הש”ס ביום סוער – שרוליק פרוש התקפל

בצהרים היה אמור להתקיים בפארק באלעד מעמד סיום הש"ס, בהשתתפות ילדי העיר • אלא שמנהלי ת"תים והורים התנגדו - ובעירייה התקפלו: "בשל הטמפרטורות הנמוכות" • חבר המועצה ברק צברי, שהוביל את התנגדות ההורים: "מקווה שבפעם הבאה השכל הישר יגבר על כל התאוות"
אריה ריבקינד
ח' טבת התש"פ / 05.01.2020 12:00

בשעות הצהרים (ראשון) אמור היה להתקיים בפארק העירוני בעיר אלעד מעמד סיום הש”ס במסגרת ‘הדף היומי’.

לפי התכנית של הוועדה המכינה, ילדי הת”תים היו אמורים לצעוד מתלמודי התורה אל הפארק כשבידיהם דגל חגיגי. הורים בעיר, כמו גם מנהלי ת”תים זעמו על ההחלטה הזו, ופעלו לביטול האירוע, בשל מזג האוויר הסוער.

בעירייה דחו בתחילה את הבקשות, אולם ברגע האחרון ראש העיר התקפל – והאירוע בוטל.

בהודעה מהמוקד העירוני נאמר: “בשל הטמפרטורות הנמוכות ובקשת מנהלי המוסדות אירוע סיום השס שתוכנן להיום נדחה. עמכם הסליחה”.

חבר מועצת העיר, ברק צברי, שצידד בעמדת מנהלי הת”תים והוביל את המהלך לביטול השתתפותם של הילדים – הגיב: “חברים, יום גשום יום סוער, אבל ברוך ה’ הצלחנו גם הפעם. אני מקווה שבפעם הבאה השכל הישר יגבר על כל התאוות. מאחל לכל ההורים שהילדים יחזרו בריאים ושלמים. שיהיה לנו חורף בריא”.

לדברי מקור בכיר באלעד, לפחות שני מנהלי תלמודי תורה סיפרו לו עוד בטרם בוטל האירוע, כי הם לא יאשרו לתלמידיהם להשתתף באירוע.

בשיחה של כתב חרדים 10 עם מנהל תלמוד תורה בעיר, הוא סיפר על טלפונים ובהם לחץ להגיע, “ולמרות זאת לפחות עוד מנהל אחד הודיע לי שלא ישלח תלמידים לאירוע”.

במכתב ששיגר ברק צברי לראש העיר ישראל פרוש, הוא כתב: “מכתב זה הינו בעקבות פניות של הורים ומנהלי ת”תים. בשונה מכל הערים שעשו אירועי סיום ש”ס, בחרת לשלב מאות ילדים מתלמודי התורה השונים שיגיעו ופשוט יהיו ‘ניצבים’ כ’תפאורה’ לאירוע שכל מטרתו היא פרסומך האישי ותו לא”.

לדבריו, “אפשר להרגיש את פחד מנהלי הת”תים באוויר והטלפונים לא מפסיקים לצלצל מהורים מפוחדים”.

צברי הוסיף: “מסתבר לפי המפה שהופיעה בעיתון שהינך מתעתד להוציא מאות תלמידים ולבטלם מלימוד התורה ולהעמידם במזג אויר החורפי – היעלה על הדעת? האם גדולי ישראל יודעים שמדובר בביטול לימוד תורה של מאות תלמידים? האם יש אישור ממשרד החינוך לכך? או שפשוט החלטת להוציא מגה אירוע על חשבון משלמי הכספים והכל להגדיל ולהאדיר את שימך ברבים? האם ההורים הסכימו להשתמש בילדיהם ולהוציאם מהת״ת? האם גם הילדים שלך יעמדו בקור היום שם?”

אל מנכ”ל משרד החינוך כתב צברי: “אני פונה באופן בהול מתוך ידיעה ברורה שההורים לא נתנו רשות להשתמש בילדיהם ובמיוחד במזג אויר חורפי זה – המלצת ראש העיר להגיע עם מעילים הינה בדיחה עצובה”.

בשיחה עם חרדים 10 אמר צברי: “צריך לשמוע את ההורים ומנהלי הת״ת בשביל להבין את הפחד. מצד אחד, מנהלי הת״ת נמצאים בפחד מראש העיר ומפחדים מנקמות מצדו. מצד שני, ההורים מתקשרים שבשום פנים ואופן לא להוציא את הילדים. אם ילד אחד יהיה חולה לא שווה כל האירוע הזה. וכמו שכתבנו – האם גדולי הדור נתנו היתר לכך? האם ההורים נתנו אישור ליציאה מהת”ת כנהוג?”

את תגובת העירייה לא הצלחנו לקבל.

ההודעה של פרוש מיום שישי על האירוע, למרות מזג האוויר הסוער:

“תושבים יקרים, מדבר ישראל פרוש ראש העיר. ביום ראשון הקרוב ח’ טבת נתאסף כולנו, בנערנו ובזקננו, יחד עם אלפי תלמידי הישיבות שלומדים בעיר, לחגוג את שמחתם של אלפים מתושבי העיר שמסיימים את הש”ס במסגרת לימוד דף היומי. אלעד עיר הישיבות יודעת להוקיר לכבד ולהעריך את לומדי התורה. לקראת המעמד שיתקיים אם ירצה ה’ בשעה 1 בצהריים אמורים ילדי החמד להגיע עם בגדי שבת בהמוניהם אל האירוע. נהגים, שימו לב, היו זהירים כפליים בשעות אלו. כמו כן, בשל תנאי מזג האוויר נשמח אם תעקבו אחרי העדכונים במוקד החירום של העיריה….שבת שלום!”

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פרוש עקשן ולא חכם
    05/01/2020 14:04
    רוזנפלד
  1. מזג האוויר היה ידוע לו אך בחר ללכת “ראש בקיר” . עקשן וקריזיונר

  2. משיב הרוח
    05/01/2020 17:16
    מנשה
  3. למה פורוש אומר בתפילה מושיב הרוח היה אומר מוריד הטל.