נתניהו תקף את ההשתלחות במכינה: “בוגי יעלון צריך להתבייש”

ראש הממשלה מתח ביקורת על השר לשעבר שהשתלח במכינת 'בני דוד' וסירב לחזור בו • הפרשן עמית סגל תקף את האלוף (במיל') נמרוד שפר, שהצטרף לקריאה לסגור: "בוגרי עלי לא החזיקו מדינה בגרונה כפי שעשה. הוא זה שמעז להטיף על אתוס ציוני למכינה ש-19 מבניה נפלו במלחמה?"
אריה ריבקינד
כ"ד ניסן התשפ"ד / 02.05.2024 01:12

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף הערב (רביעי) את השר לשעבר משה בוגי  יעלון שהשתלח במכינה בעלי ש-19 מבוגריה נהרגו במלחמת ‘חרבות ברזל’.

“19 מבוגריה הגיבורים של המכינה בעלי נפלו במלחמה על הגנת מדינת ישראל. בוגי יעלון צריך להתבייש”, כתב נתניהו ברשת הטוויטר.

יעלון הבהיר מוקדם יותר, כי הוא אינו חוזר בו מהדברים. בראיון ל’דמוקרט TV’ אמר: “אין לי דבר נגד הדתיים הלאומיים, להיפך, יש לי הערכה רבה, על השליחות, החלוציות, אני איש התיישבות, מעריך אנשים שלוקחים על עצמם משימות”.

יעלון לא חזר בו מדבריו נגד המכינה ולעג למסירות הנפש של תלמידי המכינה. “מסירות הנפש, אבל מסירות הנפש בשביל מה? גם אני עמדתי במבחני מסירות נפש למען מדינה יהודית, דמוקרטית, ליברלית ברוח מגילת העצמאות”.

הוא המשיך: “פה בעצם, זה קשור למכינת בני דוד וקשור לאחרים שנמצאים לצערי בעמדות כוח בממשלה, הם מדברים על מדינת הלכה, משיחית, גזענית, פאשיסטית, הומופובית ומיזוגנית”.

יעלון אמר בפודקאסט של טובי פולק שפורסם הבוקר: “אני לא מטיל דופי כל חובשי הכיפה, אבל את מכינת עלי, מכינת בני דוד הייתי סוגר היום”.

כשנשאל: “איך זה יכול להיות שרב כמו הרב לוינשטין מקבל משכורת מהמדינה?” – יעלון השיב: “את זה צריך לעצור”.

עמית סגל, הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12, מתח ביקורת קשה על האלוף (במיל’) נמרוד שפר – שהצטרף לקריאתו של השר לשעבר משה יעלון לסגור את מכינת ‘בני דוד’ בעלי.

שפר אמר בתכנית ‘אזור מלחמה’ בחדשות 13 – בהתייחס למכינה: “אני בעניין הזה, והיו לי הרבה חילוקי דעות עם בוגי לאורך השנים, חושב שמוסד שמחנך נגד האתוס הישראלי ציוני, צריך לסגור אותו”.

סגל תהה: “האיש הנקלה הזה, שהודיע חגיגית שלוש פעמים שיסרב לתקוף את האויב גם אם ייקרא לכך על ידי חיל האוויר, הוא זה שמעז להטיף על אתוס ציוני למכינה ש-19 מבניה נפלו במלחמה?”

סגל הוסיף: “בוגרי עלי לא איימו על המדינה ולא החזיקו בגרונה כמותו ולצערנו גם לא מוזמנים דרך קבע לאולפנים כמותו כפרשנים לענייני מוסר”.

גם מנכ”ל מפלגת הציונות הדתית, יהודה ולד, תקף את שפר: “סרבן שפגע במדינה ובאתוס הציוני מעז לפתוח פה נגד מכינה ש-19 מבוגריה נפלו במלחמה הנוכחית. אין מילים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות