‘מחטף’ I פניה לממונה על המחוז: אל תאשר את תקציב עיריית אלעד

חבר מועצת אלעד, ברק צברי, פנה למשרד הפנים בדרישה שלא לאשר את תקציב עיריית אלעד - כפי שאושר במליאה • צברי: "מי שחשב שאפשר להעביר תקציב בקומבינות של הקדמת הישיבה ללא ידיעת כלל החברים - יגלה באותה מהירות כי יצטרך לחזור לשולחן ולהסביר סעיף סעיף"
אריה ריבקינד
ב' טבת התש"פ / 30.12.2019 19:23

חבר מועצת העיר אלעד, ברק צברי פנה הערב (שני) אל הממונה על המחוז במשרד הפנים, יונתן בר סימן טוב, בדרישה שלא לאשר את תקציב עיריית אלעד לשנה הבאה, כפי שאושר במליאת המועצה.

במכתב ששיגר – כתב צברי:

“לפני כחצי שעה היתה ישיבת מועצה בקשר לתקציב השנתי. המדובר במאות מליוני ש”ח.

“הגעתי ביחד עם עוד חבר עירייה – שעון הנוכחות בכניסה ללשכה הראה 17:59. צלצלנו בפעמון ונכנסנו לישיבה. כשנכנסנו, היה נראה שראש העיר כבר הקריא מהר מהר את הסעיפים שפספסנו, והמשיך להקריא במהירות שיא – ולתדהמתי חברי העירייה מאשרים את הסעיפים במהירות שיא, להבדיל משנה שעברה שלקח לראש העיר להסביר במשך מספר ישיבות ולתוך הלילה”.

צברי הוסיף וכתב: “לא נערך שום דיון! שום הסבר! בטוחני שהחברים (חלקם) אפילו לא יודע על מה הצביעו ולצערי התנהלו כבובות לכל דבר! (גם אם נאמר שהיתה ועדת כספים, אזי לא כל החברים השתתפו בה).

“נכנסנו באמצע הצבעה ושאלתי על איזה נושא מצביעים עכשיו, וראש העיר בחר להתעלם, והמשיך במהירות שיא להעלות נושא אחר נושא, ללא הסברים, ומיד נעל את הישיבה, בלי לתת שום זכות דיבור מינימלית לשום חבר עירייה או אפילו זמן לשאלות. לדעתי הישיבה ארכה כ-3- 2.5 דקות לכל היותר!

“אי לכך אני מבקש לא לאשר את התקציב, לקיים דיון חוזר ומעמיק לגבי התקציב, להורות לראש העיר לתת זמן לשאלות וכמובן לענות על השאלות, לוודא שאכן חברי העירייה מבינים במה מדובר בכל סעיף וסעיף”.

ברק צברי. צילום: באדיבות המצלם

בהמשך הוסיף צברי: “יונתן, עכשיו אחרי שיחה עם אחד מחברי העירייה, מסתבר שביקשו להקדים את הישיבה במספר דקות, וכל זה נעשה בלי להודיע לי כלל וכלל.
ממש מחטף! התנהלות לא חוקית!”

ברק צברי לחרדים 10: “למי שחשב שאפשר להעביר תקציב במחשכים, במחטף, במהירות שיא, עם קומבינות של הקדמת הישיבה ללא ידיעת כלל החברים, באופן לא חוקי ובשלטון דיקטטורי, ללא רשות דיבור – יגלה בדיוק באותה מהירות כי יצטרך לחזור לשולחן ולהסביר סעיף סעיף, להיכן הכספים הולכים בעיר שהתושבים נאנקים תחת עול הארנונה.

“אנו, כשליחי ציבור, מחויבים לדעת היכן יעודו של כל שקל ולא להרשות שלטון יחיד, במיוחד לאור העבר והפסיקה של בית משפט על ראש העיר בנתינת שוחד”.

מעיריית אלעד לא הצלחנו לקבל תגובה.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ברק צברי
    31/12/2019 07:19
    תושב אלעד
  1. כל דבר בעיר הוא דבר ראשון נגד רץ לכל המקומות ומלשין ומלכלך עד שיום אחד הקערה יתהפך על פיה ואז לא יהיה מי שיבוא לעזרתו !!!

  2. ברק צברי ומשה חזן
    31/12/2019 07:20
    אלעדי
  3. 2 משועממים חוץ מלעשות כותרות ולהלשין מה הם עשו לטובת העיר ???