ביום שני: “מתנגדים להגדלת המימון לבחירות”. היום: ש”ס הצביעה בעד

חוק פיזור הכנסת, ובתוכו גם חוק מימון המפלגות, אושר לקריאה ראשונה • מיקי זהר לעודד פורר: "ספר לנו כמה מרטין שלאף תרם להם בקמפיין… כמה? 10 מליון? 15 מליון? כמה?" • שס הודיעה ביום שני: "מתנגדת נמרצות להגדלת יחידת המימון לבחירות" • אז מה קרה היום?
חרדים 10
י"ג כסלו התש"פ / 11.12.2019 17:37

הוועדה המסדרת של הכנסת אישרה ברוב קולות את חוק פיזור הכנסת, ובתוכו גם חוק מימון המפלגות – שיעלה להצבעה בקריאה ראשונה במליאה.

הח”כ היחיד שהתנגד להצבעה, היה ח”כ עודד פורר מישראל ביתנו, שטען כי אין צורך להעלות את יחידת המימון לבחירות וכי הוא דורש שיום השבתון ינתן רק לאותם הבוחרים אשר יציגו אישור שהצביעו בפועל.

לפי דיווח של טל שניידר ב’גלובס’, ח”כ מיקי זהר מהליכוד הקניט את ח”כ פורר מישראל ביתנו: “אני מוכן להסכים עם פורר בעניין הזה, בתנאי אחד שיספר לנו כמה מרטין שלאף תרם להם בקמפיין… כמה? 10 מליון? 15 מליון? כמה. לפי הביטחון הכלכלי של ישראל ביתנו, כנראה שיש שם תרומה רצינית”.

ביום שני הודיעה סיעת שס כי היא “מתנגדת נמרצות להגדלת יחידת המימון לבחירות, אם וכאשר ייערכו בחירות שלישיות”.

יו״ר שס, אריה דרעי, אמר בישיבת הסיעה: “אנחנו מתנגדים לכך נמרצות. בתקופה של קיצוצים קשים וכואבים בתקציבי הרווחה, הבריאות, החינוך המיוחד ועוד, אסור לכנסת להגדיל את תקציב הבחירות. אסור שזה יקרה ושס תאבק למנוע את הגדלת יחידת המימון לבחירות”.

אלא שבניגוד להודעה לעיתונות ולדברים הנחרצים של דרעי, חברי הכנסת מטעם סיעת ש”ס הצביעו בעד הגדלת המימון.

מש”ס לא נמסרה תגובה לפניית חרדים 10.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות