‘התפללנו לה׳ וכעבור 42 שניות נחתנו בשדה אקראי, ברחנו החוצה’

לוחמי היחידה המיוחדת 'שלדג' שהיו על מסוק היסעור שביצע אתמול נחיתת חירום בנגב - שיחזרו את הרגעים הדרמטיים • "שמעתי בום היו גיצים ואז אש. חשבתי שהתפוצץ טיל לידינו, ואז אחרי חמש שניות של פאניקה, מפקד הכוח ישב לידי עם אוזניות ואמר לי נחיתת אונס - תחזיק חזק"
חרדים 10
כ"ט חשון התש"פ / 27.11.2019 10:55

11 לוחמי יחידת ‘שלדג’ היו על מסוק היסעור של חיל האוויר שהתלקח בגובה 400 מטרים, נאלץ לבצע נחיתת חירום בצומת בית קמה – ונשרף כליל.

“משפחה יקרה, שמח לבשר לכם שנחתתי בשלום עם מסוק יסעור נחיתת אונס לפני כמה שעות, לאחר ששמענו בום וראינו אש בחלון בגובה 400 מטר”, כתב אחד הלוחמים בהודעה ששלח למשפחתו – ופורסמה בחדשות 12.

“קיבלנו בקשר נחיתת חירום, החזקנו חזק, התפללנו לה׳ וכעבור 42 שניות נחתנו בשדה אקראי, ברחנו החוצה והמסוק נשרף כליל תוך מספר דקות”.

לוחם אחר תיאר את התחושות שליוו אותו ברגעים הדרמטיים: “הרגשנו שאנחנו הולכים למות וחשבנו שכך החיים הולכים להיגמר. אמרתי לעצמי: תחזיק חזק אתה יכול לשרוד את זה”.

גם בקבוצת הוואטסאפ של הצוות הייתה התכתבות ערה אחרי המקרה. אחד הלוחמים כתב: “איך ששמעתי בום היו גיצים ואז אש. חשבתי שהתפוצץ טיל לידינו, ואז אחרי חמש שניות של פאניקה, מפקד הכוח ישב לידי עם אוזניות ואמר לי נחיתת אונס – תחזיק חזק. הוא צעק לכולם, המכונאי התיישב בין הטייסים ישר והתחיל להיכנס עשן למסוק”.

על מסוק היסעור שביצע נחיתת חירום היו 11 לוחמים של היחידה המיוחדת ‘שלדג’ ועוד שלושה אנשי צוות של חיל האוויר.

המסוק ביצע טיסת אימונים וטס בגובה של כ-170 מטר מעל הקרקע. הטייסים הבחינו באש במנוע והצליחו להנחית את כלי הטיס כדקה מרגע הופעת התקלה.

כל אנשי הצוות ולוחמי היחידה המיוחדת יצאו ללא פגע.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות