בדרך לאחדות? כחול לבן והליכוד הודיעו: ביבי וגנץ יפגשו מחר בקריה

פגישה ראשונה בין בנימין נתניהו לבני גנץ מאז שהאחרון קיבל לידיו את המנדט להרכבת הממשלה מידי הנשיא • על פי הדיווחים מבקש גנץ להציע מתווה חדש ולפיו יאלץ נתניהו לוותר על אחד משני תנאיו: בלוק הימין או בכורה ברוטציה • עמית סגל: מיקום הפגישה בלשכת ראש הממשלה - מעניין
דוד ליבוביץ
כ"ז תשרי התש"פ / 26.10.2019 19:57

הפלונטר הפוליטי: מפלגות הליכוד וכחול לבן פרסמו הערב (מוצ”ש) הודעה משותפת לפיה מחר תתקיים פגישה בין ראש הממשלה בנימין  נתניהו ויו”ר כחול לבן בני גנץ בלשכת ראש הממשלה בקריה בת״א.

הפגישה תתקיים בשעה 17.30.

הפגישה שתתקיים מחר, סגורה לסיקור תקשורתי.

הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12, עמית סגל, צייץ: “מעניין המיקום של הפגישה. גנץ בא לנתניהו כאות כבוד? או שנפגשים בקריה כדי לדון בעניינים הבטחוניים הדרמטיים (באמת) שעל הפרק?”

בתוך כך דווח, כי בני גנץ ואיווט ליברמן יפגשו בכנסת ביום שני הקרוב.

ביום רביעי האחרון הטיל נשיא המדינה ראובן ריבלין על גנץ את מלאכת הרכבת הממשלה.

לאחר קבלת המנדט, אמר גנץ: “הבטחתי שאקים ממשלת אחדות ליברלית – וכך יש בכוונתי לעשות”. הוא הוסיף, כי יפעל להקים “ממשלת פיוס לאומי שתאחה את הקרעים בין השבטים”.

בנאומו קרא גנץ לנתניהו לשבת עמו על מנת להוביל לממשלת אחדות: “אנחנו מכירים שנים רבות, אני מכיר בזכויותיך הרבות. שלחת אותנו למבצעים רבים והובלת אותנו לפעילויות רבות. אני מאחל לך לצאת זך ונקי. לשנינו ברור כי תוצאות הבחירות והמצב המשפטי מחייבים שינוי”.

גנץ התקשר לראשי מפלגות גוש הימין והציע להם להיפגש איתו, אך הוא שמע מכולם תשובה דומה: תוכל לשוחח איתנו דרך צוות המו”מ של בלוק הימין.

ביום חמישי, יממה אחת בלבד לאחר שקיבל באופן רשמי את המנדט להרכבת ממשלה מנשיא המדינה, פורסם בחדשות 12, כי יו”ר כחול לבן בני גנץ מתכוון להציע לראש הממשלה, הצעת פשרה חדשה בדרך לממשלת אחדות.

אחד הרעיונות שנבחנים בכחול לבן הוא להציע לנתניהו לוותר על אחד משני התנאים הקשיחים שהציב: אם הוא לא יהיה מוכן לוותר על בלוק הימין, אז הוא יצטרך לוותר על הבכורה בראשות הממשלה ולכהן בתפקיד שני. אם לא יהיה מוכן לוותר על הבכורה ברוטציה, הוא ייאלץ לוותר על הבאת כל בלוק הימין לממשלה.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פגישה בין גנץ ונתניאו.
    26/10/2019 20:40
    חנה
  1. אני מאוד מקווה שמילה של גנץ זאת מילה.שיקרו לנו מספיק.

  2. מכבי צהוב
    26/10/2019 23:31
    איתי וייס
  3. הכל מוכר כשביבי הזמין גנץ התשובה מוכרת למה למה כשביבי למטה מה יהיה דומה פשוט נכון אנחנו הצופים מותרטים