“שוכב ממוטט”: כך הציל ילד בן 11 מב”ב את חיי אביו שהתמוטט בטיול

במהלך טיול 'בין הזמנים' של אב ובנו בן ה-11 בשמורת עין כובס שבצפון - התמוטט האב ואיבד את ההכרה • הילד נטל את הטלפון הכשר, התקשר למד"א - ובקור רוח ניהל את החילוץ וההצלה של אביו
חרדים 10
ה' אלול התשע"ט / 05.09.2019 13:54

ילד בן 11, תושב בני ברק, נסע לפני עשרה ימים לטיול ‘בין הזמנים’ עם אביו, סמוך לשמורת עין כובס בצפון.

השניים טיילו במשך כשעתיים, עד שלפתע – סמוך לשעה 18:00 – האב, בן 34, התמוטט ואיבד את ההכרה, ככל הנראה בעקבות מכת חום.

על מה שקרה אחר כך מגוללת אורלי הררי בערוץ 7:

הילד הסתכל סביב, ולא ראה אף אדם באופק. הוא לא היסס והתקשר באמצעות הטלפון הכשר של אביו למשטרה, שם העלו מיד על הקו את מוקד 101 של מד”א.

“אבא שלי שוכב פה ממוטט, הוא כנראה באפיסת כוחות”, אמר הילד למוקדנית.

יאנה חוש, החובשת במוקד השיבה לו מיד: “תן לי בבקשה מישהו מבוגר שנמצא לידך”. – ונענתה: “אין לידי מישהו מבוגר. זה רק שנינו, אנחנו עכשיו באמצע ההר”.

יאנה ניסתה להבין מה מצבו הרפואי של האב, ועל איזה רקע התמוטט, על מנת שתוכל לתדרך את הילד, כיצד עליו לפעול.

“כשאתה קורא לאבא, הוא עונה לך? יש לו מחלות כלשהן? הוא שתה?”, שאלה.

הילד, שענה כל העת בקור רוח ובצורה בוגרת השיב: “הוא נושם, אבל הוא ישן. לא נראה לי שיש לו מחלה, אני חושב שהוא פשוט באפיסת כוחות. אנחנו הולכים כבר שעתיים במסלול, והוא שתה הרבה. באיזשהו שלב הוא אמר שהוא לא יכול יותר ללכת”.

לבקשת יאנה, הילד מצא בתיק הגב של אביו, ששכב  מחוסר הכרה, שוקולד – ומרח לו על החניכיים, למקרה שההתמוטטות של אביו היא על רקע נפילת סוכר.

הוא בדק את צבע השפתיים של אביו ואת חום גופו. משהיה חם למגע, לקח בהנחיית החובשת במוקד בקבוק מים קרים, והניח אותו על גופו של אביו.

במד”א מציינים כי הילד תפקד באומץ לב ובנחישות: הוא הטה את ראשו, והרטיב מגבת רטובה שמצא, על מנת להניח על מצחו, ולקרר אותו. כל זאת כשהוא נשמע לתדרוך הטלפוני של יאנה מהמוקד.

יאנה ביקשה מהילד לנסות לאתר אנשים בסביבתו, אך לא היה אף אחד בקרבת מקום.

“הוא פקח קצת את העיניים”, אמר הילד בקור רוח, ומרח עוד שוקולד בפיו של אביו, לבקשתה של יאנה.

הילד העריך בעצמו את זמן ההגעה מהכביש אל אביו ואליו, בחצי קילומטר לערך, והמשיך לתת לחובשת במוקד מידע על מיקומם – זהו המידע שבזכותו הצליחו בסופו של דבר צוותי מד”א לאתר אותו ואת אביו, בסיוע איכון הטלפון של האב על ידי המשטרה.

“כל הכבוד לך”, שיבחה יאנה את הילד כל העת, כששניהם שומרים על קור רוח.

בשלב זה, כשצוותי מד”א היו קרובים לזירה, ביקשה יאנה מהילד: “אני מבקשת ממך לצעוק חזק… ברגע שאתה שומע את המסוק ששלחנו, אמבולנס או משטרה, אתה מיד אומר לי”.

כחצי שעה מתחילת השיחה, הגיע למקום צוות ראשון של מד”א: “זה שמעון ביסמוט הפראמדיק של מד”א. הגענו אליהם, והכל בסדר”.

האב קיבל טיפול רפואי מציל חיים מכוחות ההצלה של מד”א, ופונה בסיוע מסוק של חיל האוויר ויחידת חילוץ 669, כשהוא מורדם ומונשם, להמשך טיפול בבית החולים ‘זיו’.

לאחר כמה ימים הוא שוחרר מבית החולים בצפת, כשמצבו טוב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ילד עצמאי ובוגר
    06/09/2019 16:37
    חילונית
  1. אולי בלי קשר להיותו דתי אבל בכל זאת למרות חילוניותי והתנגדותי להדתה, תחושה שהחינוך בבתים דתיים פחות מפנק ומעמיד את הילדים במעמד נסיכים שהכול מותר להם, בדור קודם זה היה חינוך גם אצל החילונים , דרישה לאחריות