פרשת הרב טל: רבנים תוקפים את ביה”ד שהתיר ‘באופן תמוה’ להמשיך

אחרי החשיפה כי החלטת בית הדין הייתה ככל הנראה מוטית: הרבנים דב ליאור והרב חיים דרוקמן, ולצדם עוד עשרות רבנים - יוצאים במכתב חריף נגד הרב שמואל טל • "אינו ראוי להמשיך ללמד את בחורי ישראל, ואינו יכול להיות דמות חינוכית"
חרדים 10
י"ב תמוז התשע"ט / 15.07.2019 18:56

הרבנים רבי דב ליאור ורבי חיים דרוקמן, לצד עשרות רבנים מוכרים נוספים בציונות הדתית, פרסמו היום (שני) מכתב חריף ביותר – בו הם יוצאים בצורה חד-משמעית נגד הרב שמואל טל, ראש מוסדות ‘תורת החיים’ ביד בנימין, שניהל ‘קשר פסול’ עם אישה, בטענה כי הוא נשמע ל’רוח הקודש’.

“קראנו את העובדות החמורות העולות מפסק הדין בבית הדין של הרב וייס בעניינו של הרב טל. לצערנו, לאור העובדות, הרב טל אינו ראוי להמשיך ללמד ולחנך את ילדי ונערי ובחורי ואברכי ישראל, ואינו יכול להיות דמות חינוכית במחננו”.

הרבנים הוסיפו ותקפו: “אמנם, פסיקת בית הדין התירה באופן תמוה לרב טל להמשיך בתפקידו, אך וודאי לא חייבה ללמוד במוסדותיו ולקבל את התנהגותו המחללת שם שמיים ומבזה את תורת ישראל ואלוקיו”.

המכתב פורסם על ידי כתב חדשות 12 יאיר שרקי עם חתימותיהם של הרבנים ליאור ודרוקמן, כאשר בהמשך צירפו עוד עשרות  רבנים את חתימתם על המכתב.

צילום: מסך טוויטר, יאיר שרקי

בית דין רבני מיוחד, בנשיאותו של הגר”א וייס קבע בשבוע שעבר כי הרב טל הרב ניהל “קשר פסול” עם אישה מקהילתו, בזמן שהיתה נשואה.

בית הדין קבע לאחר בחינה מדוקדקת שלא היו ‘תמונות תועבה’ במחשבו האישי של הרב טל.

הדיינים פסקו עוד, כי הרב טל העמיד תלמידים רבים לאורך עשרות שנים, ולכן ”זכותו להמשיך בעבודת הקודש להגדיל תורה ולהאדירה ולהמשיך בהרבצת תורה מכורח תפקידו בראשות הישיבה והקהילה וכמייסדה”.

עם זאת, הם אוסרים עליו להעניק ייעוץ בנושאים אישיים כמו זוגיות ומשפחה. הדיינים גם קבעו כי כי על הרב טל “להודיע בשער בת רבים ובאמת ובתמים, בעל פה ובכתב, שכל ההישענות על רוח הקודש בטעות יסודה, ולחדול מדרך זו”.

ואכן, הרב טל הכריז: “בנושא של רוח הקודש, היה לנו שיעור שלם של הנושא הזה שאמרתי שאני רואה בו דבר שהיה לי בו טעות. טעות. טעיתי וזה חלק מבירור וכוונתי היתה טובה אבל טעיתי”.

ביום שלישי שעבר חשף יאיר שרקי, כי למרות שהגר”א וייס הבטיח למתלוננת שבית הדין פועל בצורה עצמאית והוא אינו מתערב בהחלטה, בהקלטה שפורסמה בחדשות 12 נשמע הרב וייס בשיחה אחרת כשהוא מודה שיש לו השפעה על ההחלטה – וכי אין סיכוי שבית הדין יפסוק בניגוד לדעתו.

בכתבה נשמע הרב וייס כשהוא משוחח עם המתלוננת, בעוד היא ממררת בבכי שיפסיק לשבח את הרב טל, בזמן שהוא משמש כאב בית הדין בפרשה. זאת לאחר שהרב וייס פרסם סרטון עבור קמפיין התרמה שערך הרב טל ובו כינה אותו “ידידי”.

הרב וייס בתגובה משיב לה, כי הוא לא עושה זאת למען הרב טל עצמו אלא למען הישיבה. עוד הוא אומר לה כי החלטת בית הדין אינה קשורה אליו וכי בית הדין מתנהל בצורה עצמאית.

אלא שבהקלטה אחרת שהוצגה בכתבה, נשמע הרב וייס בשיחה אחרת עם רבנים בישיבה, אומר בצורה שאינה משתמעת לשני פנים כי הוא שולט בפועל בהחלטות שיתקבלו בבית הדין, וכי הדיינים לא יפסקו בניגוד לדעתו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרב טל--ואיסור ללמוד אצלו
    16/07/2019 12:26
    משה
  1. שמא ילמדונו הרבנים מה המקור ההלכתי–לא השקופע — לאיסור שהם מפרסמים בניגוד לפסק בי’ד שע’פ הדין אין אחריו ולא כלום– אולי הגיע הזמן שיפסיקו לעשות גלים ורעשים?
    נ ב אני לא מכיר את הרב טל לא מכיר את הנושא הנדון–כן מכיר שיש פס’ד של בי’ד שהוסכם עליו מראש..