ל-70 אלף תושבים בעזה אין חשמל בגלל קסאם – וישראל לא ממהרת

רקטה ששיגרו המחבלים אל עבר ישראל פגעה בקו מתח גבוה וניתקה את החשמל ל-70 אלף איש בעזה • נתניהו הורה לחברת החשמל שלא לסכן את העובדים בתיקון התקלה
יוני גרין
ט"ז תמוז התשע"ד / 13.07.2014 22:52

כ-70 אלף פלסטינים תושבי רצועת עזה נמצאים בשעות האחרונות ללא חשמל. זאת, לאחר שרקטה ששיגרו הערב (ראשון) ארגוני הטרור אל עבר ישראל פגעה בקו מתח גבוה בעוטף עזה, וגרמה לשיבושים באספקת החשמל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התשתיות סילבן שלום הורו לראשי חברת החשמל שלא לתקן את התקלה בקו המתח שנפגע.

נתניהו והשר שלום הורו לחברה שלא לסכן את חייהם של העובדים במהלך תיקון התקלה, שעלול להימשך שעות.

בימים האחרונים קראו פוליטיקאים ואישי ציבור רבים בישראל, כמו גם בציבור הרחב, לנתק את החשמל לרצועת עזה כדי להפעיל לחץ על החמאס. ראש הממשלה סירב להיענות לבקשות באומרו ש”היועצים המשפטיים אוסרים זאת”.

כעת נראה שמשאלת הלב של כולם התגשמה בדרך של השגחה פרטית: דווקא בשל שיגור של רקטה מעזה.

החוב של תושבי רצועת עזה לחברת החשמל עומד נכון להיום על 220 מיליון שקל, כך עולה מבדיקת “גלובס”. החוב של רצועת עזה הוא חלק קטן מהחוב הכולל של צרכני החשמל הפלסטינים המגיע ל-1.5 מיליארד שקל.

חברת החשמל עתרה בחודש שעבר לבג”ץ בדרישה לחייב את משרד האוצר לאפשר לה להפסיק ולספק חשמל לפלסטינים, או לחלופין לשלם את חובותיהם מתוך תקבולי המסים שישראל גובה עבור הרשות הפלסטינית.

חברת החשמל ממשיכה גם בימים אלה לספק חשמל לרצועת עזה, על פי הנחיות הממשלה. החשמל מוזרם לרצועה באמצעות 10 קווי מתח גבוה בעלי כושר הולכה של 120 מגה-וואט לשעה, אך בחברת החשמל אומרים כי מדובר בכמות שאינה יכולה לספק את מלוא צריכת החשמל של 1.8 מיליון תושבי הרצועה.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ,...
    14/07/2014 11:50
    noko
  1. מצוין עכשו רק חסר שיפול טיל על צינור המים שלהם וישראל מסודרת

  2. אולי פעם אחת תסבירו איך ממשיכים להזרים חשמל לאוייבים שהם חייבים
    14/07/2014 13:03
    יפה יוסף
  3. כסף עבור זה.הקב”ה עושה לנו את העבודה.