מזכירות הליכוד אישרה השריון • ביבי: “עם כחלון נקבל יותר מ-40”

כחלון ישובץ במקום ה-5 ברשימת הליכוד לכנסת הבאה • 3 מחברי המזכירות התנגדו להצעה ואחד נמנע • ח"כ מיכל שיר יצאה מהמקום בהפגנתיות • נתניהו: "האחדות בינינו הביאה לנו ניצחון מול התקשורת והשמאל. אני נרגש מהאמון שנתתם בי. אנחנו הולכים יחד, מה שלא יהיה, וביחד ננצח"
יוני גרין
כ"ג אייר התשע"ט / 28.05.2019 17:35

מזכירות הליכוד אישרה אחר הצהריים (שלישי) ברוב גדול את הצעתו של ראש הממשלה למיזוג עם רשימת ‘כולנו’, לקראת הבחירות הקרובות.

ראש הממשלה הודה למזכירות הליכוד על אישור הצעתו לשריונים לסיעת ‘כולנו’: “האחדות בינינו הביאה לנו ניצחון מול התקשורת והשמאל. אני נרגש מהאמון שנתתם בי במהלך השנים האחרונות ובישיבה הזאת. אנחנו הולכים יחד, מה שלא יהיה, וביחד ננצח”.

ההצעה שאושרה כללה את ההצעה לרוץ באותה רשימה של הליכוד, לקראת הבחירות לכנסת הבאה.

שלושה מחברי המזכירות התנגדו להצעה ואחד נמנע. ח”כ מיכל שיר יצאה מהמקום בהפגנתיות.

בניסיון לשכנע את חברי המזכירות לאשר את ההצעה לשריין ארבעה מקומות ברשימה לחברי סיעת כולנו, טען ראש הממשלה בישיבה: “יחד עם כחלון נקבל יותר מ-40 מנדטים”.

נתניהו גם הציע לח”כים בליכוד לקדם את ‘החוק הנורווגי המרובע’ בכנסת הבאה, כפיצוי על השיבוץ של כחלון במפלגה. לפי החוק, ארבעה שרים מהליכוד יוכלו להתפטר ולהכניס ארבעה שיישארו  מחוץ לרשימה.

על פי ההחלטה שר האוצר משה כחלון, ישובץ במקום החמישי ברשימת הליכוד לכנסת הבאה – לפני השר גדעון סער.

במקום ה-15 ברשימת הליכוד ישוריין שר הכלכלה אלי כהן, במקום ה-29 ברשימה תשוריין חברת הכנסת יפעת שאשא-ביטון ובמקום ה-35 חבר הכנסת רועי פולקמן.

חברי הכנסת מיכל שיר ואריאל קלנר עתרו לבית הדין של הליכוד נגד קיום הדיון. לטענתם, רק המרכז מוסמך לדון במהלך כזה ולאשר אותו.

יו”ר מרכז הליכוד, שר הרווחה חיים כץ, החרים את הדיון במזכירות הליכוד על שריון סיעת כולנו.

יו”ר מפלגת כולנו, משה כחלון, אישר הערב בהודעה רשמית כי במידה והבחירות יוקדמו, תרוץ מפלגת כולנו ברשימה משותפת עם הליכוד.

“החלטנו שבמידה ויוקדמו הבחירות לכנסת ה-22 מפלגת כולנו תרוץ ברשימה משותפת עם הליכוד לבחירות. מפלגת כולנו תמשיך להוות מפלגה חברתית, לאומית, ימנית וממלכתית ותשמור על הערכים שלשמם היא קמה”, ציין כחלון.

שר האוצר הביע תקווה כי “במהלך 30 השעות הקרובות יצליח ראש הממשלה נתניהו להרכיב ממשלה והבחירות לא יוקדמו – אחרת כשר אוצר אני יכול להגיד בביטחון מלא, הרבה מאות מיליוני שקלים יבוזבזו לשווא. אין טעם להגיע לבחירות פעמיים במשך חודשיים, זה מאות מיליונים שאנחנו צריכים אותם במקומות אחרים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות