‘אני מעודד מאד’: הנשיא ריבלין נחת ומיהר אל מיטת רעייתו ב’בלינסון’

אחרי ההידרדרות במצבה, רעיית הנשיא עדיין מאושפזת בטיפול נמרץ לב חזה בבית החולים בילינסון כשהיא מורדמת ומונשמת, ומצבה מוגדר יציב • בית החולים: עבר על רעיית הנשיא "לילה שקט" • הנשיא, שקיצר ביקורו בקנדה, הגיע אל בית החולים
אריה ריבקינד
כ"ז אדר ב' התשע"ט / 03.04.2019 10:35

נשיא המדינה ראובן ריבלין נחת הבוקר (רביעי) בשדה התעופה בן גוריון, ויצא משם ישירות אל בית החולים בילינסון בפתח תקווה, שם מאושפזת רעייתו במצב קשה.

ריבלין נאלץ לקטוע את ביקורו הממלכתי בקנדה ולשוב לישראל, לאחר שרעייתו נחמה סבלה אתמול מקוצר נשימה חריף על רקע לבבי.

לאחר הביקור אצל רעייתו, הנשיא ביקש להודות לצוות הרפואי על טיפולם המסור ולאזרחים הרבים המביעים דאגה ומתפללים להחלמתה, מכל קצוות הארץ והעולם.

“אני יוצא מביקור אצל נחמה רעייתי, ואני מעודד מאוד. בנחמה אותרה בעיית לב שטופלה ואני מאוד מקווה שכשתתעורר תוכל לשוב לתהליך ההחלמה שהתחילה בו מיד אחרי ההשתלה. עברתי שעות ארוכות של טיסה ארצה משליחותי המדינית לקנדה בדאגה עמוקה אבל אני יודע שנחמה שלי, נחמה שלנו, היא אישה חזקה מאוד.

“היא האמא והסבתא הכי טובה בעולם והיא גם שליחת ציבור בחמש השנים האחרונות בתחומים רבים בחברה הישראלית. על העשייה הזו היא זוכה לאהבה ולתמיכה הגדולה והמופלאה ביותר שניתן רק לייחל לה.

“אני מבקש לומר תודה על התמיכה הזו. היא חוצה שבטים, היא מגיעה מכל גיל, מכל קשת הדעות, היא מוכיחה לנו שוב ושוב את עוצמתו של העם שלנו. הילדים ואני חשים בתמיכה הזו באופן בלתי פוסק מרגע האשפוז והיא מרגשת אותנו ומחזקת אותנו שוב ושוב.

“אנחנו חסרי מילים מול העשייה הרפואית שעוטפת את נחמה בשבועות האחרונים. הצוות היקר של בית החולים בילינסון הוא מופת של רפואה ציבורית ראשונה במעלה ואנחנו אסירי תודה גם להם. הדרך להחלמה עוד ארוכה, אנחנו יודעים, אבל נחמה תחזור לצעוד בה, ואנחנו מרגישים את התמיכה המרגשת של כולכם איתנו בכל רגע. תודה רבה לכם.”

מבית הנשיא נמסר הבוקר כי לילה שקט עבר על נחמה ריבלין ומצבה מוגדר יציב.

בהודעה מבית הנשיא הבוקר נאמר: “לילה שקט עבר על נחמה ריבלין ומצבה מוגדר יציב. היא מונשמת ומורדמת בטיפול נמרץ לב חזה בבית החולים בילינסון”.

הנשיא עמד לאורך הטיסה “בקשר עם בית החולים באופן רציף”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר אמש בעקבות מצבה: “מאחל רפואה שלמה יחד עם כל אזרחי ישראל לרעיית הנשיא נחמה ריבלין”.

נחמה ריבלין עברה לפני כשבועיים השתלת ריאה מורכבת מאוד, בשל המצב הרפואי בו היתה נתונה ערב הניתוח – ומאז היא עוברת תהליך התאוששות ארוך ומורכב.

ריבלין נזקקה לניתוח השתלת הריאה בשל מחלת פיברוזיס ריאתי ממנה סבלה בשנים האחרונות.

ההשתלה בוצעה לאחר תקופה ארוכה בה המתינה לה.

הריאה שקיבלה והושתלה בגופה נתרמה על ידי משפחתו של יאיר יחזקאל חלבלי בן ה-19 שטבע למוות באילת.

לאחר ההשתלה עברה ריבלין הליך כירורגי נוסף הקשור בהשתלה, ובבית החולים דיווחו כי מצבה יציב, אולם היום התדרדר מצבה ובעקבות כך נאלץ הנשיא כאמור לשוב ארצה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות