רבנים בחב”ד: “גפני לא חזר בו מדבריו הנוראים – אין להצביע ג’!”

ראשי ארגון הרבנים 'פיקוח-נפש' - בו חברים גם בכירי בי"ד רבני חב"ד - יצאו בהודעה שלא להצביע ג', בגלל התבטאויות גפני על שטחי ארץ-ישראל • "למרות פניותינו החוזרות ונשנות, גפני סירב לחזור בו מדבריו. גם בקשותינו מיהדות התורה להתנער באופן רשמי מהדברים – מעולם לא נענו!"
אריה ריבקינד
כ"ב אדר ב' התשע"ט / 29.03.2019 15:57

ראשי ארגון הרבנים ‘פיקוח-נפש’ יצאו היום (שישי) בהודעה נרגשת לחסידי חב”ד, בה כתבו, כי “נדהמו לשמוע קולות בחב”ד הקוראים להצביע ליהדות-התורה”.

על ראשי הארגון נימנים הרבנים הגאונים רבי יוסף שמואל גרליצקי, השליח הראשי של חב”ד בתל אביב – המכהן כיו”ר, רבי יצחק יהודה ירוסלבסקי – מזכיר בי”ד רבני חב”ד ורבה של נחלת הר חב”ד, ורבי משה הבלין, חבר בי”ד רבני חב”ד ורבה הראשי של קרית גת.

“כפי שפרסמנו פעמים רבות במשך 5 השנים האחרונות, קראנו שוב ושוב לח”כ משה גפני לחזור בו מהתבטאויותיו הקשות בנושא שטחי ארץ-ישראל, התבטאויות שכמוהן אינן נשמעות אפילו בשמאל הישראלי”, כותבים רבני הארגון.

“לדוגמא, בשנה האחרונה התפרסמה בכל כלי התקשורת הישראליים הכרזתו ש’דעת תורה האמיתית היא שאין צורך להתחשב בהתנחלויות, ויתור למען השלום אינו ויתור וצריך לפי ההלכה לפנות יישובים ולהחזירם לערבים’, ובפגישה בשנים האחרונות עם השגריר הקודם של ארה”ב בישראל אמר לו גפני ש’ראשי הממשלה לדורותיהם ידעו כי המפלגות החרדיות יעמדו לצדם בכל התקדמות מדינית, ויתמכו בכל צעד של מסירת שטחים כדי להגיע לפשרה מדינית'”.

הרבנים מוסיפים: “למרות פניותינו החוזרות ונשנות, גפני סירב לחזור בו מדבריו אלו. יתירה מזו, גם בקשותינו ממפלגת יהדות התורה כמפלגה להתנער באופן רשמי מהדברים, ולהכריז כי הדבר נוגד את עמדת המפלגה – מעולם לא נענו!”

הרבנים מזכירים, כי כל גדולי הרבנים מכל החוגים מחו בחריפות כנגד דברים אלו של ח”כ גפני, העומדים בסתירה גמורה להלכה, ביניהם גם רבנים ליטאיים רבים, כמו הפוסק רבי אליהו שלזינגר, רב שכונת גילה ומקור חיים, ועוד.

“האם ניתן להגדיר מפלגה שאחד מראשיה מתבטא נגד ההלכה כ’מפלגה חרדית’?” שאלו הרבנים בכאב גדול.

הרבנים הודיעו, כי בשבוע האחרון שלחו לכל הרשימות המתמודדות בבחירות קריאה להתחייבות שלא לשבת בממשלה שתקיים מו”מ על מסירת שטחי ישראל לנכרים. “לאור ניסיון העבר והאסונות הכבדים שהמיטו עלינו אוסלו וההתנתקות, שנגרמו על-ידי מפלגות ‘חרדיות’ כביכול, פוסקים הרבנים שעל-פי הלכה מותר להצביע רק למפלגות שייענו לקריאה ויחתמו על התחייבות זו”.

הרבנים מבהירים כי השיקול של איזו מפלגה תתנגד בתוקף למו”מ על שטחי ישראל הוא מעל כל השיקולים האחרים, גם שיקולים של תורה ומצוות, שהרי מדובר בהלכה של פיקוח-נפש, כפי שפסקו כל רבני ישראל, ופיקוח-נפש דוחה את כל התורה כולה.

כתב חרדים 10 מציין, כי הרבנים יפרסמו בשבוע הבא את שמות המפלגות שחתמו על ההתחייבות שלא לתמוך במפלגה שתקיים מו”מ על נסיגה משטחי ישראל, ויכריזו על איסור להצביע למפלגות שאינן חתומות על התחייבות זו.

כפי שדווח בחרדים 10,  סגן שר החינוך מאיר פרוש, החל ‘לחרוש’ בשבועות האחרונים את השטח החב”די, תוך שהוא מקיים חוגי בית ונפגש עם עסקנים בחסידות חב”ד.

אמש קיים סגן שר הבריאות יעקב ליצמן מפגש עם חסידי חב”ד בביתו של יו”ר ועד כפר חב”ד שמעון רבינוביץ, שהכריז: “יש לנו הכרת הטוב לאגו”י. מה שליצמן עשה לכפר, לתושבים ולשלוחים שלנו בקדנציה זו לא עשו עשרות שנים”.

הדפס כתבה

8 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ברור שאגו"י לא חרדית כלל
    29/03/2019 16:50
    גד ששון
  1. ולכן חבד תתמוך בליברמן בנט ובמפלגות ימין נוספות
    הן הרבה יותר חרדיות

    • חבדניק   31/03/2019 04:08

      אפשר לחשוב שדרעי ימני.. מדוע הרב ירוסלבסקי נפגש עמו השבוע?! כסף??

  2. העיקר ליברמן.
    29/03/2019 18:15
    מענדי
  3. מה עם צא”ח הביעו חרטה שתמכו בחוק החזיר על ידי מר צ’יטה !

  4. אין להם השפעה על שום חבדניק
    29/03/2019 18:24
    דוד
  5. בכל מקרה 85 אחוז מחב”ד תצביע לאיחוד מפלגות הימין.לא משנה מה הם יאמרו ואותם 10 אחוז חבדניקים שמצביעים ג .ואני בתוכם ימשיכו להצביע ג. ו 5 אחוז שמצביעים מחל גם ימשיכו.
    הם לא מייצגים את אף אחד.הם שווים קצת פחות מקליפת השום.

  6. מישהו צריך לספר להם על הדיעות של דרעי
    30/03/2019 23:32
    ארי
  7. על מה שאמר עליו הרב עובדיה זצ”ל ועל מה אמר על דרעי אורי אבנרי (“דרעי יותר קיצוני ממני”).

  8. פרוש כועס שהבשר החבדי נשמט ממנו
    31/03/2019 00:31
    חיים
  9. הוא מחפש פראיירים אחרים שימשיכו את שליטת המשפחה, ומצא את אלי ישי.
    פרוש וג’ אין בהם לא תורה ולא ימין. הכל אינטרסים, וברגע האמת הם ימכרו את הבוחרים תמורת ג’ובים.

  10. פרוש כועס שהבשר החבדי נשמט ממנו
    31/03/2019 00:32
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  11. הוא מחפש פראיירים אחרים שימשיכו את שליטת המשפחה, ומצא את אלי ישי.
    פרוש וג’ אין בהם לא תורה ולא ימין. הכל אינטרסים, וברגע האמת הם ימכרו את הבוחרים תמורת ג’ובים.

  12. מסירת שטחים
    31/03/2019 17:01
    יוסף גפני
  13. מחילה ואחר הכבוד, רצוני להבין ממתי משה גפני מאן דאמר בעניינים כגון אלו? הוא הרי שלוחא דרבנן הלא המה מרנן ורבנן גדולי הדור שליטא והם הם שמינוהו להיות דברם. אם ישנן טענות על מה שאמר על נידון הלכתי הרי שצריכים לשאול את גדולי האומה.