איזנקוט ויתר על חופשת השחרור, אבל לא רוצה להיכנס לפוליטיקה

ב'ידיעות אחרונות' דווח כי הרמטכ"ל היוצא קיצר את חופשתו משנה לחודש - מה שיקצר את תקופת הצינון שלו • אבל איזנקוט מבהיר: "לא קיצרתי את חופשת השחרור בגלל רצון להיכנס לפוליטיקה. מבחינתי שחוק הצינון יוארך לשמונה שנים"
חרדים 10
ג' אדר ב' התשע"ט / 10.03.2019 11:11

הרמטכ”ל לשעבר גדי איזנקוט דוחה הבוקר (ראשון) את הרמיזות לפיהן החלטתו לוותר על חופשת הפרישה לה הוא זכאי, נובעת מכוונתו להצטרף למערכת הפוליטית בקרוב.

על פי הדיווח בחדשות 13, איזנקוט אמר למקורביו בעקבות דיווח ב’ידיעות אחרונות’: “לא קיצרתי את חופשת השחרור בגלל רצון להיכנס לפוליטיקה. אין בי רצון בשלב הזה להיכנס למערכת הפוליטית”.

הרמטכ”ל לשעבר הסביר את הצעד בו בחר לנקוט: “מבחינתי שחוק הצינון יוארך לשמונה שנים. אני רוצה להתבטא בחופשיות במכון מחקר בארה”ב החל מהחודש הבא”.

ויתור על החופשה יאפשר לו לא להיות כפוף לאישורי דובר צה”ל.

בעיתון ‘ידיעות אחרונות’ דווח הבוקר כי איזנקוט הגיש בקשה לקצר את חופשת השחרור שלו משנה לחודש בלבד, וכי כבר החל מחודש אפריל יוגדר כאזרח.

משמעות ההחלטה היא שאיזנקוט יוכל להקדים את כניסתו לפוליטיקה באורח ניכר, וכבר בבחירות הבאות יוכל להתמודד לכנסת, שכן חישוב הצינון מתחיל מסיום השירות, הכולל את חופשת השחרור הארוכה.

המשמעות הכספית של קיצור החופשה היא הפסד של כ-200 אלף שקלים, אולם הרמטכ”ל לשעבר רוצה לשדר לצבא חיסכון וויתור על תקנים.

לדברי גורמים המעורים בנושא, איזנקוט מתכנן להצטרף כעמית מחקר בוושינגטון במכון לחקר המזרח התיכון, ולהעתיק לשם את מגוריו עם רעייתו חנה למשך חצי שנה.

במכון למדו הרמטכ”ל לשעבר משה יעלון והאלופים סמי תורג’מן ויאיר גולן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות