ליצמן ייחקר פעם נוספת I גורמים במערכת הבריאות: לא מופתעים

ד"ר יעקב צ'רנס, הפסיכיאטר המחוזי של ירושלים, התבקש על ידי בית המשפט להכריע האם מלכה לייפר - המנהלת החשודה בביצוע מעשים חמורים בעשרות תלמידות, כשירה לעמוד לדין • לפי החשד, ליצמן נפגש עמו בניסיון לכאורה ללחוץ עליו לבל יאשר, תוך ניסיון לשבש הליכי משפט
חרדים 10
י"ב אדר א' התשע"ט / 17.02.2019 00:15

הבכיר במשרד הבריאות אותו פגש סגן השר יעקב ליצמן בניסיון להשפיע על הליך הסגרתה לאוסטרליה של מלכה לייפר – הוא הפסיכיאטר המחוזי של ירושלים, ד”ר יעקב צ’רנס.

לפי דיווח של רועי ינובסקי ב’כאן’, המשטרה חושדת כי ליצמן ניסה להשפיע בכמה דרכים על ד”ר צ’רנס, שהתבקש לקבוע אם לייפר – המנהלת החשודה בביצוע מעשים חמורים בעשרות תלמידות בבית ספר במלבורן שבאוסטרליה –  כשירה לעמוד לדין.

לפי החשד, ליצמן לא הסתפק בלחצים עקיפים ואף יזם פגישה עם הפסיכיאטר, לכאורה בחריגה מסמכות תוך ניסיון לשבש הליכי משפט, מתוך מטרה לשכנעו לבל יחתום על חוות דעת לפיה לייפר כשירה לעמוד לדין..

בסופו של דבר קבע הדוקטור צ’רנס, כי לייפר כשירה לעמוד למשפט.

בחקירתו אמר סגן השר ליצמן לחוקרים כי לא התערב בעניין, אלא רק בירר עובדות בעקבות פניות אליו. עם זאת, עצם קיום פגישה של סגן שר עם עד מרכזי במשפט של לייפר היא לכאורה מהלך פסול ויכולה להיחשב שיבוש הליכי משפט ועבירה של הפרת אמונים.

שלשום דווח במהדורה המרכזית של ‘חדשות 12′, כי לפי מקורבי ליצמן – הופעל עליו לחץ כבד מצד רבנים ואדמו”רים לסייע למנהלת שנמלטה מאוסטרליה לפני כעשור ועומדת בפני הסגרה.

גם שניים מאנשי לשכתו של ליצמן נחקרו.

לפי הדיווח ב’כאן’, אחד מהם חשוד שאיים על עובדים במשרד הבריאות שאם לא יענו לתכתיבי ליצמן, בכמה מקרים, הם יועברו מתפקידם.

עוד דווח, כי בחקירה התברר שהמקרים שנחשפו עד עכשיו אינם היחידים בהם התערב לכאורה ליצמן בשיקול דעתם של אנשי המקצוע במערכת הבריאות, כדי לשנות חוות דעת לטובת אנשים שביקש להטיב עימם.

זו הסיבה שכבר בקרוב יזומנו שוב ליצמן ואנשי לשכתו לחקירה נוספת בלהב 433.

ב’חדשות 12′ דווח, כי  גורמים בכירים במערכת הבריאות לא הופתעו מהחשדות. לדבריהם, ליצמן פועל לא פעם בכוחניות, באופן לא מידתי וסביר לטובת מקורבים, לרוב אנשי חסידות גור – החל מבקשות לתרופות שלא בסל, ועד טיפול VIP בבתי חולים.

תגובתו של ד”ר צ’רנס ל’כאן’, באמצעות דוברות משרד הבריאות: הנושא תחת חקירת משטרה ולכן המשרד ועובדיו מנועים מלהגיב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות