חשד: ליצמן איים על אנשי רפואה במשרדו – ‘תתיישרו או תפוטרו’

מלבד החשד שליצמן פעל להשיג חוות דעת רפואית הקובעת כי המנהלת החרדית שהתעללה בעשרות תלמידות לא כשירה לעמוד לדין, הוא ניסה להשפיע על חוות דעת רפואיות במקרים רבים אחרים • החשד: עשה זאת באמצעות איומים כי אם לא יספקו חוות דעת מתאימה - יועברו מתפקידם
חרדים 10
י"א אדר א' התשע"ט / 16.02.2019 19:36

החשדות שהתפרסמו ביום חמישי נגד סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, לפיהן סייע למלכה לייפר, המנהלת החשודה בביצוע מעשים חמורים בעשרות תלמידות בבית ספר במלבורן שבאוסטרליה – באמצעות השגת חוות דעת רפואיות שקריות, אינן מסתיימות במקרה זה.

לפי דיווח של גיא פלג ב’חדשות 12′, ישנם מקרים נוספים בהם ניסה ליצמן להשפיע על גורמים רפואיים, כדי לשנות חוות דעת על אנשים שהיה לו בהם עניין, ובמשטרה נבחן גם החשד לפיו ליצמן פעל במספר מקרים להשפיע על גורמים רפואיים, מקצת פסיכיאטרים, כדי לשנות חוות דעת לטובת אנשים שרצה להטיב עמם.

במשטרה חושדים כי ליצמן ואנשיו איימו על גורמים מקצועיים, כי אם לא יספקו חוות דעת מתאימה – יועברו מתפקידם או לא יקודמו בעתיד.

פלג דיווח עוד, כי גורם המעורה בחקירה נגד סגן שר הבריאות בבהיר כי “מצבו של ליצמן חמור בהרבה ממה שהוא משדר כלפי חוץ”.

ב’חדשות 13′ דווח, כי אחת הראיות המרכזיות בתיק היא ציטוט של מקורב של ליצמן, שאמר לאחד העובדים במשרד הבריאות: “תראה מה קרה לד׳, זה יקרה גם לך אם לא תפעל לפי הוראת הרב”.

במקביל, כך לפי הדיווח, עדים רבים ובהם אנשי מקצוע מעידים בפני המשטרה על שורה של החלטות בעיתיות למען מקורבי ליצמן.

שלשום דווח במהדורה המרכזית של ‘חדשות 12’, כי לפי מקורבי ליצמן – הופעל עליו לחץ כבד מצד רבנים ואדמו”רים לסייע למנהלת שנמלטה מאוסטרליה לפני כעשור ועומדת בפני הסגרה. לדברי המקורבים, ליצמן אישר בפני החוקרים כי קיבל פנייה וכינס דיון בנושא במשרד הבריאות, אך לאחר שהבין את הפרטים אמר לגורמי המקצוע לפעול על פי חוק והסיר את ידיו מהתיק.

ליצמן חשוד שפעל תוך ניצול סמכויותיו כדי להשיג חוות דעת רפואית הקובעת כי לייפר לא כשירה לעמוד לדין – ולכן לא ניתן להסגירה לאוסטרליה.

חקירת היחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרה התחילה בחקירה לפני כחצי שנה.

לחקירה, שהתקיימה ביום חמישי באזהרה במשרדי להב 433, הגיעו סגן שר הבריאות, עוזרו האישי חיים יוסטמן, ועובדת נוספת בלשכה. שלושתם שוחררו בתום החקירה.

לפי הדיווח, ליצמן צפוי להידרש להגיע לחקירה נוספת במשטרה.

מלשכתו של ליצמן הגיבו ביום חמישי: “ליצמן מסר את גרסתו המלאה וענה לכל השאלות כנדרש. סגן השר סמוך ובטוח בניקיון כפיו וימשיך לסייע לכל פנייה שמגיע ללשכתו, בכפוף לחוק ולנוהל הקיים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות