כהן: “רבנים שאומרים ‘יש שב”כ טוב ויש שב”כ רע – זו פשיטת רגל”

ראש השב"כ לשעבר בריאיון בתכנית 'הידברות' בכאן רשת ב: "צריך להתבגר ולדעת שכל התופעות החיוביות והשליליות הקיימות בציבור החילוני קיימות גם בציבור הדתי-לאומי"
חרדים 10
י"ד שבט התשע"ט / 20.01.2019 15:12

ראש השב”כ לשעבר, יורם כהן, מותח ביקורת על רבנים ואישי ציבור שלדבריו דורשים משב”כ לנקוט ביד קשה בפלסטינים החשודים בטרור – ובצורה אחרת עם חשודים בטרור יהודי.

בריאיון שהעניק לקובי ברקאי בתכנית ‘הידברות’ בכאן רשת ב – אמר ראש השב”כ לשעבר: “זו פשיטת רגל של רבנים ואישי ציבור כשהם אומרים ‘יש את שב”כ הטוב ואת שב”כ הרע. כל עוד שאתם מטפלים בפלסטינים תטפלו ביד קשה. כל עוד שאנשינו גם אם מעטים חורגים, שוגים או מתארגנים לפגוע בערבים – צריך להבין את הסיטואציה’.

“בדרך כלל הם לא רוצים להאמין בזה ואומרים: ‘זה לא אנחנו. אולי זה שב”כ, אולי זה הפלסטינים’. זה עצוב כי צריך להתבגר ולדעת שכל התופעות החיוביות והשליליות הקיימות בציבור החילוני קיימות גם בציבור הדתי-לאומי”.

כהן העריך, כי בידי שב”כ קיים מיד אמין וחזק בפרשת הטרור היהודי האחרונה.

בסוגיית עזה אמר,  כי אסור לישראל להסכים לשום מחווה אסטרטגית לחמאס: “לא לבנות נמל ימי או אווירי ולא לאפשר עבודה בישראל. יציאה לעבודה בישראל או לחו”ל הייתי עושה רק בתנאי שנושא החיילים שלנו שנפלו שם ושני האזרחים שלנו שנכנסו לרצועה יגיעו בחזרה בהסדר הומניטרי נאות וסביר. אני בעד להגיע איתם להסדרה עם מתווכים, אבל צריך לעשות את המינימום ולא את המקסימום”.

כהן העריך כי לא ניתן יהיה להגיע בשנים הקרובות להסדר קבע עם הפלסטינים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עוד קשקשן שמגן על אוטומט על הארגון ממנו בא
    20/01/2019 18:38
    שאול א.
  1. וזאת בהתעלם מהתחושות הקשות הנוגעות בעיקר למחלקה “האנטי יהודית” בשב”כ.
    אם את זה רוצים להציב בראש הבית היהודי, אז מוטב שתשכחו מזה או שתשכחו מאיתנו.