פרטים חדשים: “הכוח נכנס לעזה בזמנים שונים ובזהות בדויה”

העיתון הלבנוני 'אל-אח'באר' פרסם פרטים חדשים מחקירת ההיתקלות בחאן יונס לפני כשבועיים וחצי, במהלכה נהרג סגן אלוף מ' • בין השאר, נטען כי אותה יחידה מיוחדת נכנסה לעזה, לפני המבצע שהסתבך, בזמנים שונים ובזהויות בדויות כדי לא לעורר חשד • "חמאס הגיע למידע על משת"פים"
חיים טוויל
כ' כסלו התשע"ט / 28.11.2018 11:13

העיתון הלבנוני ‘אל-אח’באר’, העיתון המזוהה עם חיזבאללה, דיווח היום (רביעי) על פרטים חדשים מהחקירה שמנהל ארגון הטרור חמאס לגבי פעולת צה”ל שהסתבכה בחאן יונס לפני כשבועיים וחצי, במהלכה נהרג סגן אלוף מ’.

בדיווח – שהובא ב’כאן’, נטען, בין השאר, כי הכוח התכוון לשתול מתקנים שיאפשרו לשבש את רשת התקשורת הפנימית של חמאס בזמן מערכה צבאית, מה שייאלץ את אנשי הארגון להשתמש באמצעי קשר מסורתיים שקל לעקוב אחריהם.

לפי הדיווח, ממצאי החקירה של חמאס העלו כי הכוח שנחשף נכנס בעבר כבר כמה פעמים לרצועת עזה, כדי לבצע משימות נגד חמאס.

בין השאר, הכוח נכנס בתחילת השנה כדי להרכיב שני מתקני ריגול. מי שקיבל את פניו היה משתף פעולה, שמתקני הריגול הועברו אליו דרך מעבר כרם שלום.

מהדיווח עולה עוד כי אותו משתף פעולה הסיע את אנשי היחידה בכלי רכב המזכיר את אלה שחמאס עושה בהם שימוש.

הוא הוביל אותם לאזור שמתחתיו נמצא אחד ממרכזי התקשורת הסודיים של הארגון באזור א-זוואידה. בהמשך, הכוח חזר בעצמו להרכיב מתקני ריגול ומעקב באזור הגבול במזרח הרצועה, כשאנשיו מחופשים לאנשי תחזוקה של אחת מחברות התקשורת הפלסטיניות – אך בחמאס הצליחו לפרק את המתקנים.

גם בפעילות האחרונה, לפי העיתון הלבנוני, הוברח הציוד הטכני של היחידה דרך מעבר כרם שלום לאחד ממשתפי הפעולה, וזה סיפק להם שתי מכוניות.

בחמאס טוענים כי למרות ירי כבד של צה”ל לעבר המכוניות כדי להשמידן אחרי שאנשי היחידה נחשפו – הציוד שהיה בהן לא ניזוק, ובארגון הצליחו להפיק ממנו “מידע בעל חשיבות רבה”.

עוד צוין בדיווח, כי חמאס גם הצליח בחקירתו להגיע למידע על משתפי פעולה מקומיים שסייעו לכוח הישראלי.

גורם ביטחוני ברצועה אמר לעיתון כי חמאס הספיק להשלים 80% מהחקירה בנוגע לאירוע.

הכוח נחשף במהלך הפעילות, ובחילופי האש עם המחבלים, נהרג סא”ל מ’ וקצין נוסף נפצע באורח בינוני.

כוח אווירי הוקפץ על מנת לסייע בחילוץ החיילים לשטח ישראל. בתקרית נהרגו שבעה פלסטינים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות