השב”כ חוקר: אבנים שיידו יהודים גרמו למות ערביה בצומת תפוח?

פעולות חקירה חדשות, שמבצעת גם המחלקה היהודית בשב"כ, לאיתור החשודים ביידוי האבנים שהובילו למות ערביה • איתמר בן גביר: "כאשר ערבים זורקים אבנים לעבר יהודים, אין חקירת שב"כ"
חיים טוויל
ה' חשון התשע"ט / 13.10.2018 22:51

עאישה מוחמד אראבי, בת 47 מהכפר בידיא, נהרגה אתמול (שישי) לאחר שהושלכו אבנים לעבר רכב שבו נסעה עם בעלה, שנפצע אף הוא, בכביש 60 סמוך למחסום תפוח.

גורמי רפואה פלסטיניים מסרו כי האישה נפגעה בראשה ופונתה במצב קשה לבית החולים רפידיה בשכם, שם נקבע מותה.

הערב דווח כי מתבצעות פעולות חקירה חדשות, שמבצעת גם המחלקה היהודית בשב”כ, לאיתור החשודים ביידוי האבנים. אחד מכיווני החקירה שנבדקים הוא שיהודים יידו את האבנים שגרמו למותה, והאם מדובר בפשע על רקע לאומני.

יו”ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, טלפן לאביה ולבעלה של א-ראבי וכינה אותה “שהידה מהשהידים של בני העם הפלסטיני שהקריבו את חייהם למען המולדת”.

לדבריו, מדובר ב”פשע נתעב שביצעו מתנחלים הזוכים לקבל הגנה מהכיבוש, ולא ייתכן שיעבור ללא עונש”.

עורך הדין איתמר בן גביר מתח ביקורת חריפה על ההחלטה לערב את המחלקה היהודית בשב”כ כדי לחקור את מותה של א-ראבי: “טרם ברור האם מדובר אכן בטענה נכונה או שהמדובר בעוד עלילה שרוקמים הערבים נגד המתיישבים באזור ואולם גם אם אכן המדובר באירוע של יידוי אבנים לצערי בעשרות תיקים שמגיעים על שולחני כאשר ערבים זורקים אבנים לעבר יהודים, אין חקירת שב”כ והאירוע נותר בחקירת משטרה”.

לדבריו, “הסיבה המרכזית להתנגדות לחקירת השב”כ היא אי האמון שהציבור רוחש כלפי חקירות שכאלה. הניסיון מוכיח שהמחלקה היהודית בשב”כ חוקרת נערי גבעות בצורה אגרסיבית ובעייתית מה שלא מאפשר לחקור ולבדוק את האמת אלא לכל היותר להוציא הודאות שווא”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    השבכ מחפש יהודי חף מפשע
    14/10/2018 00:38
    ארנון
  1. השבכ יתפוס איזה קורבן יהודי ויסחוט ממנו הודאה בעינויים על דבר שלא היה ולא נברא,רב הסיכויים זה שהנהג הפלסטיני סתם איבד שליטה והתהפך, ואם היה ידוי אבנים הרי כמעט מאה אחוז מידויי האבנים מבוצעים בידי פלסטינים,לא לשכוח הפלסטינים הם גשר ראשי תבות גנבים ,שקרנים,רוצחים.

  2. ערבושים
    14/10/2018 05:36
    אריה משבט יהודה
  3. גם אם עשו זאת יהודים, מה הבעיה? כל יום יש פיגועים נגד יהודים ע”י המוסלמים ימח שמם וזכרם, והשב”כ לא חוקר כלום, המשטרה לא עוצרת, החיילים לא יורים ואם יורים, מכניסים אותם, ולא את המחבל, לכלא. בושה של מדינה ערבית נהינו.