מדוע פלסטיני מעזה תרם אלפי ש”ח לביהכנ”ס לזכר ראובן שמרלינג הי”ד

פלסטינים, חלקם מעזה וחלקם מכפר קאסם, תרמו אלפי שקלים להקמת בית־כנסת לזכרו של ראובן שמרלינג הי"ד מאלקנה, שנרצח בידי שני מחבלים בערב חג סוכות האחרון
חיים טוויל
ה' אב התשע"ח / 17.07.2018 12:56

לא שיגרתי: פלסטינים תרמו לטובת הקמת בית-כנסת לזכרו של ראובן שמרלינג הי”ד, שנרצח בערב חג הסוכות על ידי שני מחבלים. כך דיווח הבוקר (שלישי) ‘ידיעות אחרונות’.

שמרלינג, תושב היישוב אלקנה, נדקר למוות בערב בחג סוכות האחרון בידי שני מחבלים בעת שהגיע למחסן אותו החזיק בכפר קאסם. השניים ארבו לו, התנפלו עליו, רצחו אותו ונמלטו.

באותו ערב היה אמור לחגוג עם רעייתו, ארבעת ילדיהם ובני משפחותיהם את יום הולדתו ה־70.

בני משפחתו החליטו להנציח את שמו וזכרו ולהקים בית-כנסת באלקנה.

אלא שלפני כמה ימים התקבלה אצל המשפחה תרומה לא שגרתית: איש עסקים פלסטיני מרצועת עזה, שהכיר את ראובן במסגרת עבודתו, תרם אלפי שקלים לטובת בית הכנסת החדש.

בשיחה עם ‘ידיעות אחרונות’ הסביר הפלסטיני את מעשהו: “לראובן היה לב לבן, בלי לכלוך. הוא אהב את כולם. הכרתי אותו בשנות ה-90. באותה תקופה הבאתי סחורות מסין ועבדנו יחד. הוא היה איש טוב. מה שעשו לו פשוט מזעזע. אם היו עוד אנשים כמו ראובן, השלום כבר היה מגיע מזמן”.

בדיווח ב’ידיעות אחרונות’ נאמר עוד, כי אל המשפחה התקשרו עוד כמה פלסטינים שהכירו את ראובן והוקירו אותו, ותרמו גם הם כסף לטובת הקמת בית הכנסת – חלקם מרצועת עזה וחלקם מכפר קאסם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תרומה לזכרו של שמרלינג
    17/07/2018 13:58
    בן יצחק
  1. מאד מרגשותולה תקוות בעתיד