מטלטל את השב”ס: סוהרות הוכנסו לאגף של מחבל בכיר כי הוא ביקש

התנאים הטובים של המחבלים בכלא מקוממים. אבל מה שחשף כתב חדשות 20 לירן לוי חצה את כל הקווים האדומים: מחבל בכיר דרש מעובדים בשב"ס להעביר סוהרות לאגף שלו - ובהמשך הטריד אותן • כעת חוקרים: איך ייתכן שבכלא נעתרו? • וגם: מדוע דובר השב"ס התנצל בפני הכתב
חיים טוויל
כ"ד סיון התשע"ח / 07.06.2018 19:41

פרשה חמורה של הטרדת סוהרות על ידי מחבל בכיר בכלא גלבוע: מעדויות שנחשפו בחדשות 20 עולה, כי אסיר בטחוני דרש מקצין המודיעין של הכלא להעביר סוהרות מהאגף הפלילי לאגף הביטחוני, על פי מראן החיצוני.

על פי העדויות, הסוהרים נענו לו כדי לשמור על השקט בכלא.

י’, סוהרת באחד ממתקני הכליאה של שב”ס וסוהרת נוספת סיפרו למקורביהן, כי קצין המודיעין בכלא הכריח אותן לעבור מאגף פלילי לאגף של המחבלים, לאחר שאחד ממנהיגי המחבלים בכלא הבחין בהן וביקש אותן – וכל זאת, לכאורה, על מנת לרצות את המחבלים ולשמור על שקט תעשייתי.

המשטרה חקרה את המחלבל עטטאלה מוחמד, אסיר פת”ח שנשפט למאסר עולם ול-15 שנים נוספות המרצה את עונשו מאז שנת 2003. מוחמד הוחזר לכלא גלבוע אחרי גלות קצרה בכלא אחר.

כך סיפרה י’, על מה שקרה לה לאחד ממקורביה: “האסיר הביטחוני ראה אותי ואמר לי בואי תעבדי באגף שלי, עניתי לו: ממש לא. יום אחד מפקד המשמרת שלי אמר לי שקצין המודיעין דרש שאעבור לעבוד באגף של האסיר. אמרתי לו שאני לא רוצה. המפקד ענה לי: ‘דרשו אותך שם’. בהתחלה סירבתי להיכנס, זה אסיר שעושים לו הרבה כבוד בכלא, כולם משום מה דופקים לו חשבון”.

בתחילה הכחיש דובר השב”ס  את הפירסום, אולם בהמשך, כאשר התברר שיש ממש במידיע, מונה קצין בודק לבדיקת השלכות האירוע בבית הסוהר.

בעקבות ממצאים ראשוניים, הורתה נציבת שב”ס עופרה קלינגר להעביר את הממצאים ליאח״ס, על מנת לבחון פתיחה בחקירה פלילית.

דובר השב”ס אסף ליברטי, שבתחילה הכחיש, צייץ היום לכתב שחשף את הפרשה החמורה: “לירן, אינני יודע את הפרטים, הם יחקרו ויתבררו ואנחנו לא נתפשר ולא נכסה. המינוי של הקצין הבודק הוא ההוכחה לכך. אני חייב לך התנצלות על ההתנפלות שלי עליך, אני מודה שלא האמנתי ועדיין מתקשה להאמין. הכי חשוב לטפל באלה שיש חשש שנפגעו ובמקביל לברר את האמת”.

בכיר בשב”ס אמר היום:  “המערכת מטולטלת. לא האמנו שהידיעה הזאת נכונה. בדיקה ראשונית העלתה כי לצערנו הסיפור הזה נכון. על כן הוחלט להורות בפתיחת חקירה פלילית נגד המעורבים בפרשה”.

כמו כן, הורתה נציבת שב”ס מיידית להדק את הטיפול והתמיכה בסוהרות שיש חשש שנפגעו מהמחבלים.

 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אני בהלם - מדינת סמרטוטים אין מילההההההההההההההההההההההההההההההההה
    07/06/2018 21:20
    בהלם
  1. הלו,ארגוני נשים איפה אתן
    07/06/2018 21:32
    דני
  2. תהפכו את העולם למה אתן שותקות