הרב הראשי לשעבר הרב יונה מצגר הגיש בקשת חנינה לנשיא המדינה

הרב הראשי לשעבר, המרצה מזה שנה עונש מאסר של שלוש וחצי שנים בכלא מעשיהו ברמלה, הגיש בקשת חנינה לנשיא המדינה ראובן ריבלין • אחרי דיונים בוועדת המשמעת של הרבנות הראשית הוחלט לקבל את התחייבותו שלא לכהן יותר בכל תפקיד ציבורי - ולא לשלול ממנו את התואר "רב"
חיים טוויל
י"ז אייר התשע"ח / 02.05.2018 11:50

לרגל 70 למדינה: הרב הראשי לשעבר, הרב יונה מצגר, המרצה מזה שנה עונש מאסר בכלא מעשיהו ברמלה, הגיש בקשת חנינה לנשיא המדינה ראובן ריבלין. כך דווח אביעד גליקמן בערוץ 10.

בנוסף, הרב מצגר עתר לבית המשפט המחוזי בדרישה לאפשר לאשתו לפקח עליו, לאחר שהמשטרה שללה זאת ממנה.

בחודש שעבר התחייב הרב מצגר שלא יכהן יותר כרב עיר, רב מושב או רב שכונה, זאת בעקבות דרישה של התנועה לאיכות השלטון מהרבנות הראשית לשלול מהרב הראשי לשעבר את התואר רב – לאחר שהורשע בעבירות שוחד, מרמה והעלמת מס ונידון למאסר ממושך.

בעקבות התחייבות זו, שלא לכהן כרב עד הגיעו לגיל 70 – חמש שנים בסך הכול –  בוועדת המשמעת מטעם הרבנות הראשית לישראל הוחלט להפסיק את ההליכים לשלילת כשירויותיו.

בעקבות ההחלטה, למעשה יוכל מצגר להמשיך להחזיק בתואר “רב”.

הרב מצגר מרצה עונש של שלוש וחצי שנות מאסר שנגזרו עליו, לאחר שהודה בשורה של עבירות שוחד במסגרת הסדר טיעון.

הרב מצגר, שנכנס לכלא בה’ באייר בשנה שעברה, היה האסיר ה-14 באגף 10 – ‘אגף ה-VIP’ של הכלא,  בו הוחזק גם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שהורשע אף הוא בעבירות שחיתות.

תחילה נגזרו  על הרב מצגר בבית המשפט המחוזי ארבע וחצי שנות מאסר, אולם  בית המשפט העליון קיבל את הערעור שהגיש הרב הראשי לשעבר על חומרת העונש שנגזר עליו – וקבע כי הוא ירצה שלוש שנים וחצי בכלא, כפי שסוכם בהסדר הטיעון המקורי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות