החלו עבודות להקמת רחבה מעורבת בכותל: הכניסה אליה תהיה מבחוץ

חצי שנה אחרי ביטול 'מתווה הכותל', החלו בימים האחרונים עבודות להקמת רחבה מעורבת חדשה במתחם הכותל הדרומי • הרחבה תקום בגודל ובמיקום שנקבעו במתווה המקורי, אך הכניסה שונתה ותהיה מבחוץ - כפי שדרשו הנציגים החרדים • השאלה מי ינהל את האתר החדש טרם נפתרה
יוני גרין
כ' שבט התשע"ח / 04.02.2018 22:22

יותר מחצי שנה אחרי שהממשלה ביטלה את מתווה הכותל שאושר לפני שנתיים – בימים האחרונים החלו עבודות להקמת רחבה מעורבת חדשה במתחם הכותל הדרומי. כך דווח הערב (ראשון) ב’כאן’.

הרחבה תקום בגודל ובמיקום שנקבע במתווה המקורי, אך בניגוד לתכנון הראשוני של המתווה, הכניסה אל הרחבה תהיה מבחוץ – כפי שדרשו הנציגים החרדים, ולא מהכניסה הראשית המובילה אל רחבת הכותל.

עם זאת, לפי הדיווח של משה שטיינמץ, השאלה שעמדה במוקד העימות בין הנציגים החרדים לרפורמים – מי ינהל את האתר, עדיין לא נפתרה. לפי המתווה המקורי, הייתה אמורה לקום מנהלת בה יהיו חברים גם התנועות הרפורמיות והקונסרבטיביות.

העבודות המתבצעות כעת הן חפירות של רשות העתיקות, שנבחרה לקבלן הפרויקט לשם הקמת היסודות לרחבה החדשה.

את ההחלטה לבנות את הרחבה, למרות שהמתווה בוטל, קיבל ראש הממשלה בנימין נתניהו.

העבודות מתבצעות ברחבה המכונה “הכותל הרפורמי”, בה יוכלו להתפלל כל מי שמעוניין: גברים ונשים ביחד, רפורמים, קונסרבטיבים ועוד.

כפי שדווח בחרדים 10, בתחילת חודש תמוז האחרון, אחרי לחץ כבד מצד הסיעות החרדיות, ביטלה הממשלה את מתווה הכותל. כדי למנוע התערבות של בג”ץ בנושא, בהיעדר החלטה ממשלתית, הוחלט להקפיא את המתווה.

שר הבריאות יעקב ליצמן אמר לאחר ההחלטה: “החלטת הממשלה להקפאת מתווה הכותל מעבירה מסר ברור לכל העולם כי אין ולא תהיה לרפורמים דריסת רגל והכרה בכותל המערבי. פעילות הנציגות החרדית באחדות ובשיתוף פעולה זוכה לסייעתא דשמיא ולהצלחה”.

התנועה הרפורמית הביעה אז זעם רב על ביטול ההחלטה, והגדירה את המהלך “כמשבר חסר תקדים ביחסי יהודי ארצות הברית ומדינת ישראל”.

נתניהו הסביר לאחר הקפאת ‘מתווה הכותל’ כי המהלך בוצע לאחר שהתברר לו כי באמצעות המתווה הרפורמים והקונסרבטיבים רצו לקבל הכרה בדלת האחורית, בהחבא, באמתלה של סעיף טכני לשותפות בניהול הכותל.

כיום מתנהלות בבג”ץ עתירות על המתווה, כמו גם עתירות על ההתנהלות של ארגון נשות הכותל ברחבת הכותל המערבי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חחח
    04/02/2018 23:05
    יהודי
  1. לא ייזכו מי שנתן אישור לזה לא יגמור שנתו והאדמה תיפתח פייה ותעלים את כול העמלקים