האבא שנפצע בא ללוויית שני ילדיו באלונקה: ‘נפרד מכם גם בשם אמא’

הילדים אורי בת ה-12 ורואי בן ה-8 ליפניק ז"ל, שנהרגו בתאונה הקטלנית בצומת שבי שומרון - הובאו למנוחות • האב: "אלוקים, אני לא מבין איזה שרשרת אירועים איומה הבאת עלינו" • הרב אליהו: "והכול, למה? מנהיגה פרועה. מזלזול בחיים. מאנשים שאין להן כבוד לחיים, לשמחה או לילדים"
חיים טוויל
ט' שבט התשע"ח / 24.01.2018 22:36

בבית העלמין של היישוב שבי שומרון הובאו הערב (רביעי) למנוחות אורי בת ה-12 ורואי בן ה-8  ליפניק ז”ל, שנהרגו אמש בתאונה הקטלנית, כאשר הרכב בו נסעו התנגש  ברכב פלסטיני ליד צומת שבי שומרון.

אבי המשפחה, אוהד, שנפצע בתאונה באורח קל עד בינוני, הגיע להלוויה באמבולנס והורד באלונקה.

הוא ספד לילדיו: “אורי, היית העוזרת הבכירה שלנו בבית. תמיד אהבת להתנדב. היית עושה לנו כזה חיוך שיהיה לנו לכל השבת. רואי, אי אפשר להיפרד ממך, מאור פניך והשמחה שלך. כמה נחת הבאת. תחסר לי בשולחן שבת. תמיד ידעת את כל התשובות. כל כך רציתי שתקרא בבר מצווה. אהבת את התורה בכל לבבך”.

האב המשיך: “אני נפרד מכם בשם אמא ובשמי. אלוקים, אני לא מבין איזה שרשרת אירועים איומה הבאת עלינו. איך לקחת לנו שני ילדים. המשנה אומרת ‘חייב אדם לברך על הרעה כשם שמברך על הטובה’. לא לשאול למה – רק לומר תודה. שמור עליהם אצלך, עד שנצטרף אליהם אנחנו”.

רבה של צפת, הגאון רבי שמואל אליהו ספד: “אולי סוף אדם למות, אבל לא ככה. לא באופן הזה. איך אפשר בשעה כל כך כואבת לראות שני ילדים כאן שוכבים לפנינו? רק אתמול היו מלאי חיים. והכול, למה? מנהיגה פרועה. מזלזול בחיים. מאנשים שאין להן כבוד לחיים, לשמחה או לילדים”.

הרב שמעון בן שחר, נציג בית הספר בו למדו הילדים, ספד:  “אורי, איזה לב רחב במיוחד היה לך, חיוך מתוק, ביישני, אור בעיניים, היית נותנת לחברות בעין טובה ובנדיבות, בורחת ממריבות ומנסה להשכין שלום…”

הוא המשיך: “רואי אהרן. איזו מתיקות, איזו תפילה, הרב רזיאל (-הרב רזיאל שבח הי”ד שנרצח ליד חוות גלעד, לפני כשלושה שבועות)… הנה כבר יש לך ילד בתלמוד תורה החדש של למעלה, איך ידעת לבחור את הילד המתמיד, השקדן… תמיד היית מפתיע עם תשובה מדויקת. הכל בשקט וענווה, הכל בצניעות”.

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון ותושבי שבי שומרון, ספד: “אנחנו לא מבינים חשבונות שמים, יש נשמות שחיות 100 שנה בעולם הזה כדי לעשות את תפקידן, יש נשמות טהורות שעושות את יעודן בזמן כל כך קצר. אורי ורואי, לעולם לא נשכח את השמחה, את הצחוק שלכם, את המשחקים בשכונה, אנחנו כל כך אוהבים אתכם, משפחה של מסירות אין קץ לארץ ישראל… איזה שושנים ליקט הקב”ה, איזה פרחים. כל ישראל בוכים עליכם”, הוסיף דגן.

בתאונה נפצעו אם המשפחה שירלי, ובן נוסף, שאמור לחגוג בעוד שלושה שבועות את בר המצווה שלו – באורח קשה. בנם התינוק בן החמישה חודשים נפצע באורח קל.

מחקירה ראשונית של התאונה עולה, כי הרכב בו נהג הפלסטיני איבד שליטה, לאחר שככל הנראה נסע במהירות שאינה מתאימה לתנאי הדרך, פגע במעקה בטיחות, נזרק למרכז הכביש וחסם את נתיב הנסיעה של כלי הרכב של משפחת ליפניק.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות