שרת המשפטים הטיחה בשופטת מרים נאור: “פרמת את הממלכתיות”

במכתב ששלחה שרת המשפטים לנשיאת העליון היא הטיחה בה ביקורת על החלטתה למנוע מנציגי ביהמ"ש להשתתף בטקס הממלכתי לציון לציון 50 שנות התיישבות: "יצרת מראית עין מוטעית של אירוע בעל גוון פוליטי"
אריה ריבקינד
ז' תשרי התשע"ח / 27.09.2017 18:47

עימות בין שרת המשפטים לנשיאת העליון: במכתב ששיגרה היום (רביעי) איילת שקד לשופטת מרים נאור, היא הטיחה בה כי בהודעתה על כך ששופטי העליון לא ישתתפו בטקס לציון 50 שנות התיישבות ביהודה ושומרון, בקעת הירדן ורמת הגולן – היא “פרמה את הממלכתיות”.

שקד הוסיפה והאשימה במכתבה: “יצרת מראית עין מוטעית של אירוע בעל גוון פוליטי”.

שרת המשפטים כתבה עוד: “הצטערתי לשמוע על החלטתך למנוע מנציג בית המשפט העליון להשתתף בטקס הממלכתי לציון יובל לשחרור יהודה, שומרון, בנימין הגולן והבקעה”.

היא ציינה כי “כידוע קיומו של הטקס נקבע בהחלטת ממשלה, ומשכך מדובר באירוע ממלכתי בו משתתפים נציגי סגל א’, ובכללם נציג בית המשפט העליון”.

שרת המשפטים הוסיפה: “למרות שרצונך היה להימנע ממחלוקת פוליטית, הרי שהמטרה הוחטאה, ויפה כתבה התנועה לאיכות השלטון במכתב אל גברתי היום כי ‘הדבר עלול לשחק לידיהם של המבקשים לצייר את בית המשפט כשחקן במישור הפוליטי, בבחינת בא לברך ויצא מקלל'”.

בתוך כך, שופטי בג”ץ דחו הערב את העתירה של עמותת ‘רגבים’, שדרשה כי נציג של בית המשפט העליון ישתתף בחגיגות היובל בגוש עציון, בשל היותו אירוע ממלכתי.

“ההחלטה שלא ליטול חלק באירוע השנוי במחלוקת ציבורית, ואשר עשוי להתפרש כבעל אופי פוליטי, נחוצה גם למען הגנה על מעמדה העצמאי של הרשות השופטת ולשם שמירת אמון הציבור במערכת המשפט”, קבעו השופטים.

כמו כן קבע בג”ץ כי אין כל מקום לבטל את הטקס הממלכתי, שההחלטה על עריכתו התקבלה על ידי הממשלה.

יצוין כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט השיב היום לבג”ץ תשובה המנוגדת לזו שהגישה נאור, וטען כי חגיגות היובל להתיישבות ביו”ש הינו אירוע ממלכתי. היועץ מיועד להשתתף באירוע הערב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    השמאל הגיע לבית משפט העליון
    27/09/2017 19:07
    בזיון אמיתי
  1. כל כלב יבוא היום שלו