ייפגשו שוב • נתניהו נפגש עם ראשי הסיעות החרדיות על משבר השבת

ראשי המפלגות החרדיות נפגשו עם ראש הממשלה ושר התיירות יריב לוין: נתניהו סיכם עם ראשי הסיעות כי ישיבת המשך על חוק השבת תתקיים מחר בצהרים • דורשים התחייבות לתמיכה בחוק כתנאי לתמיכה בחוק התאגיד ובתכניתו הכלכלית של שר האוצר
אריה ריבקינד
ז' אייר התשע"ז / 03.05.2017 13:53

לקראת משבר קואליציוני? ראשי הסיעות החרדיות – שר הבריאות יעקב ליצמן, יו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני ושר הפנים אריה דרעי – נפגשו היום (רביעי ) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התיירות יריב לוין, כדי לדון על האישור שהעניקו שופטי  בג”ץ לפתיחת מרכולים בשבת בתל אביב.

נתניהו סיכם עם ראשי הסיעות כי ישיבת המשך בנושא תתקיים מחר בצהרים.

הסיעות החרדיות הציגו דרישה כי כל סיעות הקואליציה יתמכו בחוק השבת שהוגש, כתנאי לתמיכתם בחוק התאגיד של הליכוד ובתכניתו הכלכלית ‘נטו משפחה’ של שר האוצר משה כחלון.

חוק השבת ‘עוקף בג”ץ’ שהסיעות החרדיות מבקשות לאשר יעניק לשר הפנים “סמכות יתרה” לפסול חוקי עזר עירוניים, במקרים בהם לחוקי העזר יש השלכות כלל-ארציות, או כשמדובר בחוקי עזר שעוסקים בנושאים לאומיים ולא בנושאים מקומיים בלבד. החרדים דורשים כי החוק יחול גם על העיר תל אביב.

נזכיר, כי שר האוצר משה כחלון אמר השבוע בראיון לעיתון ‘כלכליסט’ כי לא ייתן יד לחקיקה עוקפת בג”ץ.

“לא תהיה פסקת התגברות (-חקיקה שמאפשרת לעקוף חוק שבג”ץ פסל), לא בחוק השבת ולא בשום חוק אחר”, אומר כחלון בראיון. “בעניין השבת אני בעד שמירה על הסטטוס קוו”.

לדבריו, “אני מגנה כל פגיעה בבית המשפט, ואני עומד כחומה בצורה נגד תופעות כאלה. כבר הוכחתי שלא היתה פגיעה בבית המשפט העליון, ואני אומר שלא אתן יד לחוק עוקף בג”ץ”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות