“מעצרים דיקטטוריים”: ששה יהודים נעצרו בדרכם להקרבת קרבן פסח

החשוד הגיע לאזור מעלה חלדיה בעיר העתיקה כשבידו גדי - ונלקח לחקירה • הגדי הועבר לידי משרד החקלאות • תנועת חוזרים להר: "פעילינו ימשיכו להגיע בהמוניהם על מנת לנסות להקריב את קרבן הפסח. איננו נרתעים כלל"
חיים טוויל
י"ד ניסן התשע"ז / 10.04.2017 11:44

משעות הבוקר נעצרו ועוכבו 6 קטינים ובגירים יהודים במקומות שונים ברחבי העיר העתיקה, זאת ככל הנראה על רקע ניסיונות המשטרה למנוע הקרבת קורבן פסח בסמוך להר הבית.

אחד מהעצורים נשא גדי בידיו בעת המעצר. המשטרה עיכבה אותו לחקירה כשהגיע לאזור מעלה חלדיה בעיר העתיקה. הגדי הועבר לידי משרד החקלאות..

המשטרה מדגישה כי תמשיך ”לפעול בנחישות ואפס סובלנות כלפי כל מי שינסה להפר את הסדר, לפגוע בשלום הציבור וביטחונו. השוטרים הפרוסים בשטח פועלים במקצועיות רבה במטרה לשמור על הסדר ולאפשר לתושבי העיר ומבקריה, בני כל העדות והדתות, שגרת חיים בטוחה”.

עו”ד רחביה פילץ מארגון חוננו אשר מעניק סיוע משפטי לעצורים מסר “גל מעצר היהודים ברחבי העיר העתיקה בירושלים הינו הפרה בוטה של זכויות היהודים, מצער כי המשטרה מפרה ברגל גסה זכויות אזרח. רק אתמול ראינו כיצד בשביל חג של נוצרים סגרה המשטרה את רחבי העיר העתיקה למעבר יהודים, לצערי היהודים הינם היחידים שאינם זוכים לחופש פולחן בעיר הקודש ירושלים.”

מתנועת ”חוזרים להר” נמסר: “משטרת ישראל ממשיכה להתעמר ביהודים הנאבקים למען צביונה היהודי של המדינה ולמען קיום אחת מן המצוות הלאומיות החשובות ביותר ביהדות.

“אנו שמחים על כך שלמרות מעצרי המנע, פעילינו יחד עם יהודים נוספים לא נרתעו והגיעו לנסות לקיים את המצווה החשובה. מדובר במעצרים דיקטטוריים, המונעים את חופש הפולחן הבסיסי ביותר לעם ישראל במקום המקודש לו”.

בתנועה הוסיפו: ”ממשלה המונעת מיהודים קיום מצוות, במדינה היהודית אותה הקמנו לאחר כאלפיים שנות גלות, בדיוק עבור מטרה זו, אין לה זכות קיום מוסרית. פעילינו ימשיכו להגיע בהמוניהם על מנת לנסות להקריב את קרבן הפסח. איננו נרתעים כלל”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות