המחבלים תכננו: פיגוע בבית כנסת בזכרון יעקב, תחנה מרכזית וחטיפה

נחשפה חוליית טרור שקיבלה הנחיות ממחבלי חמאס בעזה ותכננה פיגועי ירי, חטיפה והפעלת מטענים בבסיס צבאי, בבית כנסת ובתחנות אוטובוס • נגד שלושה מחברי התשתית ובהם אזרח ישראלי הוגש כתב אישום • את המקומות בהם תכננו לפגע הכירו המחבלים כתוצאה מעבודתם בישראל
חיים טוויל
י' שבט התשע"ז / 06.02.2017 15:11

בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי, צה”ל ומשטרת ישראל, נעצרו ונחקרו פעילי חמאס מהכפר בני נעים שבאיזור חברון.

במהלך החקירות בשב”כ נחשפה תשתית חמאס רחבה, שפעלה לקידום פיגועים חמורים באיזור חברון ובשטחי ישראל בהכוונת גורמי חמאס ברצועת עזה, עימם עמדו בקשר באמצעות הפייסבוק.

התשתית תיכננה פיגועים חמורים במתווים שונים, ביניהם פיגועי ירי, מטען וחטיפה באיזור חברון.

כמו כן אספו חברי החוליה מידע בנוגע למקומות שונים בישראל במטרה לפגע בהם – בין היתר בבסיס צבאי באיזור כפר קרע, התחנה המרכזית בבנימינה, בית הכנסת הגדול בזיכרון יעקב, ותחנת אוטובוס באיזור ואדי ערה בה נוסעים בעיקר חיילים.

בשב”כ מציינים כי את המקומות בהם תכננו לפגע הכירו חברי החוליה בעיקר כתוצאה מעבודתם בישראל כשוהים בלתי חוקיים.

לצורך מימוש הפיגועים ניסו חברי החוליה לייצר חומרי נפץ ולרכוש אמל”ח. בנוסף, גייסו חברי החוליה פעילים נוספים כסייענים.

הנחקרים המרכזיים בתשתית:

• חסן סאמי חסן זידאת, תושב הכפר בני נעים, בן 23, ברח לישראל ושהה בה באופן בלתי חוקי לאחר שהואשם ברצח ברשות הפלסטינית, שימש ראש החוליה.

• מחמד סאמי חסן זידאת, תושב הכפר בני נעים, בן 25, אחיו של חסן ומי שרכש נשק עבור פעילות החוליה ואסף מידע לצורך מימוש הפיגועים בישראל.

• ממדוח יונס בן ה-24 מערערה.

לפי כתב האישום, לאחים זידאת אין אזרחות ישראלית ומעולם לא ניתן להם היתר כניסה לישראל: הם נכנסו לכפר ערערה פעמים רבות, שם חברו לנאשם השלישי יונס.

עוד עולה מכתב האישום, אחד מתושבי חברון יצר קשר עם אנשי חמאס בעזה וקיבל מהם מידע ותדרוכים לגבי הקמת החוליה והוצאה לפועל של פיגועים. חברי החוליה אף רכשו אמצעי לחימה לצורך הפיגועים וגם מכונית בה תכננו לשים מטעני חבלה ולפוצץ.

בחוליה שנחשפה היו עוד שלושה פעילים, כולם מגזרת חברון, שאגרו כלי נשק וחומרי נפץ בבית באזור. השלושה, שהסתירו את אמצעי הלחימה בתוך מנהרה שחפרו בבית, נעצרו על ידי הרשות הפלסטינית.

“חשיפת התשתית והפעילות אותה תכננה ושאפה לקדם ממחישה, פעם נוספת, את רמת האיום הגבוהה מפעילות החמאס ובדגש על פעילים שנכנסים לשטחי ישראל ושוהים בה באופן בלתי חוקי”, אומרים בשב”כ.

היום הוגשו על ידי פרקליטות מחוז חיפה בבית המשפט המחוזי בחיפה כתבי אישום כנגד חלק מחברי התשתית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לגרש את הערבים מהארץ. כולל ערביי ישראל.
    06/02/2017 15:29
    מאיר כגן
  1. אנחנו לא מבינים עד היום, שהערבים כולם הם אוייבינו. כל הערבים כולל אלה המכונים בטעות “ערביי ישראל”. אף אחד מהערבים לא אוהב אותנו ולא רוצה בטובתנו ולא רוצה את הכינוי “ערביי ישראל”. הם עושים את כל המאמצים המתוחכמים שלהם, ומשיגים עוד ועוד זכויות, עוד ועוד דריסת רגל בארץ. ובה בעת הם מתכננים להרוס אותנו, לחסל אותנו ולהשתלט על הארץ. ולראייה, כל הפיגועים, השריפות, ההרעלות של המזון, אשר מעורבים בהם “ערבים ישראלים”, ואנחנו עדיין לא מבינים ולא קולטים עם מי יש לנו עסק. כולם ככולם רוצים להשמיד אותנו, ועושים כל שביכולתם לקדם את חיסולנו. מתי נבין? ומתי נתחיל להתגונן ולהגיב? חד משמעית: עלינו לגרש את כל הערבים מארץ ישראל.