רמקולים ופיתיון של חוחיות חיות: כך עבריינים לוכדים ציפורים • צפו

הכנופיה השתמשה במלכודות מתוחכמות שהורכבו מפיתיון של חוחיות חיות, הקשורות באכזריות למקלות - יחד עם רשתות לכידה • אחת הסיבות לתופעת הציד של החוחיות הוא הביקוש בקרב מגזרים מסוימים ל-בנדוק
חיים טוויל
י' טבת התשע"ז / 08.01.2017 10:25

פקחי רשות הטבע והגנים ולוחמי מג”ב איתרו לאחרונה זירת מלכודות ופעילות ציד לא חוקי של חוחיות, סמוך ליישוב הערבי טובא זנגריה.

ציד החוחיות – ציפורי שיר קטנות המוגדרות כערכי טבע מוגנים – אסור על פי החוק יחד עם גידול ומסחר בהן.

אולם הדבר אינו מרתיע כנראה עברייני סביבה רבים, הפועלים לצוד בדרכים מתוחכמות את הציפור לצורכי גידול ומסחר, בגין בצע כסף – זאת תוך התעללות אכזרית בציפורים הניצודות ואלו המשמשות כפיתיון.

אחת הסיבות לתופעת הציד של החוחיות הוא הביקוש בקרב מגזרים מסוימים ל-בנדוק, הכלאה של זכר חוחית עם קנרית, שמטרתה ליצור מין ציפור בעל צבעי נוצות יפים וקול ערב.

הכנופיה השתמשה במלכודות מתוחכמות, שהורכבו מפיתיון חוחיות חיות הקשורות באכזריות למקלות, יחד עם רשתות לכידה המופעלות מרחוק באמצעות חוטים.

בזירה נמצאו בנוסף שאריות מזון וכן רמקולים ניידים, שהשמיעו ציוצי חוחיות על מנת לפתות את החוחיות להגיע לכיוון המלכודת ואז ללכוד אותן מרחוק באמצעות הרשתות שהוצבו בשטח.

במסגרת מבצע האכיפה בשטח נתפס על ידי כוחות מג”ב, בשיתוף פקחי רשות הטבע והגנים, חשוד אחד, שכבר קשר עצמו לזירה, כאשר על פי הממצאים בשטח וההערכות ראשוניות נראה כי בציד עסקו חשודים נוספים, אשר ברחו מהזירה עם הגעת הפקחים ולוחמי מג”ב.

בעקבות תפיסת החשוד בזירה והממצאים בשטח, פתחה רשות הטבע והגנים בחקירה ועם השלמתה תפעל להגיש כתבי אישום כנגד מפירי החוק.

נתן באינוסוביץ, פקח במחוז צפון של רשות הטבע והגנים: “לצערנו אנו נתקלים בתופעה נרחבת של ציד חוחיות לא חוקי, כאשר הציידים, מעבר לזה שעושים זאת בניגוד לחוק, גם משתמשים במלכודות אכזריות ביותר ומגוון אמצעים מתקדמים יותר, כגון הרמקולים הניידים המשמיעים ציוצים. אנו נמשיך לפעול במירב המשאבים העומדים לרשותנו על מנת לצמצם ולמגר תופעה זו ולהעמיד את האחראים על כך לדין.

“במקביל נפעל עד כמה שניתן כדי להחמיר את העונשים הקבועים בחוק, שכרגע כנראה אינם מרתיעים מספיק את מפירי החוק”.

מלכודת ציפורים

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות