אלקין: “צופרי השבת לא חוקיים ואמרתי את זה גם לח”כים החרדים”

השר זאב אלקין התייחס הבוקר לניסיון של גורמים בסיעות החרדיות להוריד מסדר היום את חוק המואזין ואמר: "אין הבדל בין צופרי השבת לבין המואזין. המשטרה לא אוכפת את זה, כי הנושא נמצא בתחתית סדר העדיפויות"
אריה ריבקינד
ח' כסלו התשע"ז / 08.12.2016 11:57

השר זאב אלקין התייחס הבוקר, בראיון שהעניק לרשת ב’, לניסיון של גורמים בסיעות החרדיות להוריד מסדר היום את חוק המואזין.

לדבריו, “אין הבדל בין צופרי השבת לבין המואזין. אין שום דבר חוקי בצופרי השבת ואמרתי את זה גם לחברי הכנסת החרדים”.

הוא הוסיף: “המשטרה לא אוכפת את זה, כי הנושא נמצא בתחתית סדר העדיפויות שלהם”.

‘חוק המואזין’ של ח”כ מוטי יוגב היה אמור לעלות אתמול (רביעי) להצבעה במליאת הכנסת – אולם ההצבעה שוב נדחתה. זאת לאחר שנתניהו הודיע לשר הבריאות יעקב ליצמן על צורך לדיון מחודש בסיכום אליו הגיעו לגבי הגבלת החלת חוק המואזין לשעות הלילה.

נתניהו דורש שחוק המואזין יחול בכל שעות היממה, בעוד ליצמן ביקש שהחוק יחול רק בשעות הלילה, כדי שלא לפגוע בצופרים המכריזים על כניסת השבת.

בעקבות כך סיכם השר ליצמן עם יו”ר הקואליציה ח”כ דוד ביטן על דחיית ההצבעה על החוק עד לדיון מחודש עם ראש הממשלה. “השר ליצמן שיבח את העמידה בסיכום בנושא מצד ראש הממשלה”, אמרו בלשכת ליצמן.

בסביבתו של יוגב טענו כי החוק נדחה לאחר שהופעל לחץ מצד שר הפנים אריה דרעי. בש”ס הכחישו את מעורבותו של דרעי  בהפעלת הלחץ.

יו”ר הקואליציה, ח”כ דוד ביטן, הבהיר בראיון לערוץ 7,  מדוע ראש הממשלה מתעקש שחוק המואזין יחול לאורך כל שעות היממה, ולא רק בלילה: “ברוב המקומות בעולם כולל במדינות אירופה ארה”ב ואפילו במדינות המוסלמיות אין מואזין, ולא קוראים ככה לאנשים לבוא להתפלל. כך זה צריך להיות גם בישראל”.

לדבריו, “זה אחד הנושאים החשובים ביותר לאיכות חיים של מדינה נושא הרעש. בימים הקרובים נמשיך לדון בחוק הזה ואני מקווה שנגיע להבנות”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות