ליצמן: “נתניהו עובר ימים קשים, אבל יודע שהחרדים לצידו” • צפו: הנאום של ביבי

שר הבריאות יעקב לצימן סיפר בוועידת הכלכלה והעסקים של 'המודיע' על השותפות האיתנה בין הנציגים החרדיים לראש הממשלה: "אנו שותפים אסטרטגיים בקואליציה, לא חותרים תחתיו ולא פועלים נגדו" • נתניהו, מצידו, נשא נאום עמוס מחמאות: "ליצמן הוא השר האהוד בארץ - ובצדק, דרעי מנוסה עם לב ומוח חכם, גפני מומחה כספים. ואיפה פרוש?"
קובי פינדרוס
כ' חשון התשע"ז / 20.11.2016 22:08

חיבוק חרדי: שר הבריאות יעקב ליצמן אמר הערב (ראשון) כי חרף העובדה שראש הממשלה עובר ימים קשים הוא יודע ש”השותפים החרדים עומדים לצידו”.

את הדברים אמר השר בוועידת הכלכלה והעסקים של עיתון ‘המודיע’ שנערכה באולמי ‘אווניו’: “הנציגות החרדית פועלת בקואליציה הנוכחית במשותף, באחדות מלאה ובליכוד השורות. אנו בקואליציה של ראש הממשלה, מצביעים איתו גם בדברים שאין לנו תמיד עניין בהם, כמו התאגיד, חוץ ובטחון וכדומה, אנו סומכים עליו.

“אך אנו דורשים וגם מקבלים את תמיכתו בדברים שחשובים לנו: שבת, צרכי הישיבות, ביטול חוק הגיוס ועוד. היום העברנו את תקצוב תלמידי חו”ל כחלק מההסכם איתנו”.

ליצמן הודה לראש הממשלה על הגעתו לוועידה: “זה לא מובן מאליו. מי כמוני יודע יום-יום ושעה-שעה במה ראש הממשלה עסוק ופועל. בכל זאת הוא החליט להשתתף איתנו. זהו ביטוי לקשר החיובי שראש הממשלה רואה בציבור החרדי”.

ליצמן המשיך: “ראש הממשלה עובר ימים קשים. יש לו מתנגדים מבית ומחוץ. אך הוא יודע ששותפיו החרדיים לצידו. אנו לא מוותרים על כלום במובנים הערכיים והקואליציוניים, אך אנו שותפים אסטרטגיים בקואליציה, לא חותרים תחתיו ולא פועלים נגדו.

“אני מבקש להודות לך אדוני ראש הממשלה על קיום מתמיד ושוטף של ההסכם הקואליציוני. הוכחת שמילה זו מילה. אתה מקפיד לשמור על ההסכם ככתבו וכלשונו, למרות שאתה משלם מחיר יקר מהתקשורת ומהאופוזיציה, אך אתה עומד בהסכם ואנו מודים לך על כך”.

בשלב זה התמקד ליצמן במצוקת הדיור:  “אדוני ראש הממשלה, חשוב שתדע שיש דבר מרכזי וקריטי, שעל אף שמופיע בהסכם הקואליציוני זה עדיין לא סודר ואנחנו מאוחדים על כך בדרישה חד משמעית : הדיור. אין דירות לחרדים, אין לנו פתרונות להורים ולזוגות הצעירים. אנו דורשים לחדש את מענקי הדיור גם לדיור יד שניה ובפריפריה. הגיע הזמן לפתור את המצוקה שהיא לא פחות מגזירה.

“בהסכם הקואליציוני מופיע שהציבור החרדי יקבל חלקו בדיור כפי גודלו באוכלוסייה, כ-10%. אנחנו לא שם. אנו רחוקים מאד משם. מכאן תצא הקריאה אליך, זו מצוקה אמיתית וקשה. מועצת גדולי התורה הורתה לנו חד משמעית לשים את הדיור בראש סדר היום ואנו דורשים פתרונות מעשיים”.

נתניהו: עולם התורה לא חרב

ראש הממשלה בנימין נתניהו שהגיע לנאום  בוועידה התייחס לעולם התורה: “נראה היה שעולם התורה חרב מן העולם. אני אומר לכם הוא לא חרב. עולם התורה קם לתחיה במדינת ישראל בארץ ישראל והנה הוא לפניכם. אני מעריך את עולם התורה. אני מבין את הקשר המתמשך של קיום העם. בלי רוח אין עם. עבודה לא צריכה לבוא על חשבון התורה. אפשר גם וגם. אני מעריך את לימודי הישיבה ואני יודע את הפוטנציאל של לימוד בישיבה”.

נתניהו המשיך: “אנחנו עובדים יחד עם ראשי המפלגות החרדיות כשותפים אמיתיים. אנחנו לא אחים לצרה אלא אחים מבחירה. בממשלה מתעוררות בעיות מעת לעת ואז ר’ יעקב ליצמן מעלה הצעה שאף אחד לא חשב עליה – שמשנה את כל זווית הראייה והרבה פעמים זה הפתרון”.

בנושא מצוקת הדיור בציבור החרדי, אמר נתניהו: “כשאנחנו מוצאים פתרון לציבור החרדי זה פתרון דיור לכלל עם ישראל ובתוך זה גם הציבור החרדי. הרב ליצמן דיבר איתי על זה לפחות 5000 פעם והוא קודח לי חור בראש בכדי למצוא פתרון”.

ראש הממשלה ציין את חלקן של הנשים החרדיות ואמר: “רבים מעולם הישיבות יוצאים לעולם ההיטק. נשים חרדיות עובדות בשיעור העבודה של המגזר הכללי. אני מאמין בשילוב הזה ויודע עד כמה כישרוניים האנשים שיוצאים מהישיבות”.

בהמשך הכריז נתניהו כי “נראה היה שעולם התורה חרב מן העולם. אני אומר לכם הוא לא חרב”. הוא הביע את הערכתו לעולם זה כשאמר: “עולם התורה קם לתחיה במדינת ישראל בארץ ישראל והנה הוא לפניכם. אני מעריך את עולם התורה. אני מבין את הקשר המתמשך של קיום העם. בלי רוח אין עם. עבודה לא צריך לבוא על חשבון התורה. אפשר גם וגם. אני מעריך את לימודי הישיבה ואני יודע את הפוטנציאל של לימוד בישיבה”.

גם את אריה דרעי שיבח ראש הממשלה ואמר: “יש לנו שר פנים מצוין – דרעי, חבר שקול ורציני בקבינט. סומך על שיקול דעתו. הוא אדם מנוסה, עם לב חכם ומוח חכם”.

על יו”ר דגל התורה – אמר נתניהו: “יש לי יו”ר ועדת כספים מעולה. אי אפשר להריץ מדינה וממשלה בלי כסף. גפני עושה זאת במיומנות”.

אחרי סדרת המחמאות לליצמן, לדרעי ולגפני המשיך ראש הממשלה לשאר החכ”ים החרדים כולל סגן שר החינוך מאיר פרוש, היריב של ליצמן.
״איפה פרוש?” שאל ביבי – והקהל שאג מצחוק.
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות