המלחמה החדשה של יענק’ל ליצמן: יאסור לחלק שקיות שוקו בקייטנות

בכנס איגודי רופאי הילדים הבטיל שר הבריאות: "שוקו עתיר סוכר לא יהיה יותר" • לדבריו, ידאג שקייטנות המספקות "אוכל לא רצוי" לילדים - לא ימומנו • "יש להפסיק לתת לילדים זבל, זה מזיק לנוער"
נחמן גור
ט"ו חשון התשע"ז / 16.11.2016 12:40

שר הבריאות, יעקב ליצמן, הכריז היום (רביעי) כי יאסור את חלוקת שקיות השוקו בקייטנות הילדים.

לפי דיווח של רויטל בלומנפלד באתר וואלה, שר הבריאות אמר בכנס איגודי רופאי הילדים בו השתתף היום: “שוקו עתיר סוכר לא יהיה יותר”.

ליצמן אמר עוד, כי ידאג שקייטנות המספקות “אוכל לא רצוי” לילדים, לא ימומנו על ידי הממשלה. המהלך, לדבריו, ייעשה בשיתוף שר החינוך, נפתלי בנט.

“כבר צויין שאנחנו הכי גרועים בצריכת סוכר לנפש. בהשמנה אנחנו במקום הרביעי או החמישי בעולם. צריך להוריד את זה”, הבהיר. “יש להפסיק לתת לילדים זבל, זה מזיק לנוער. אפעל שלא יימכרו את הדברים המתוקים בבתי הספר”.

לדברי ליצמן, הוועדה המקדמת תזונה בריאה, שהוקמה לפני כשבעה חודשים על ידי משרד הבריאות, ושבראשה עומד מנכ”ל המשרד משה בר סימן טוב, תוציא בימים הקרובים את מסקנותיה.

בכוונת משרד הבריאות להמליץ על באמצעות תו תקן שיבחין בין מוצרים הטובים לבריאות ובין מוצרים מזיקים – וסימונם של המכילים עודף סוכר, שומן רווי ונתרן, כשליליים.

ההכרזה של ליצמן נגד השוקו, היא למעשה הכרזה נוספת בשורת הכרזות של שר הבריאות בשנה האחרונה, בנושא הגבלת מזון לא בריא.

בחודש אפריל יצא השר נגד רשת המזון המהיר ‘מקדונלד’ס’ – כשהכריז: “מקדונלד’ס אאוט. לא במדינתנו. לא צריך לאכול מקדונלד’ס. צריך לחנך את הילדים לא לאכול ג’אנק פוד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות