הנאום של אריה דרעי הטריף אותם: הרפורמים דורשים מנתניהו לנזוף בו

בתנועה הרפורמית הגיבו בחריפות על דברי יו"ר ש"ס אריה דרעי - שאמר אתמול: "אם הרפורמים זו היהדות - אני מוותר עליה״ • דורשים מנתניהו: "תעמיד במקומו את השר דרעי" • ח"כ יואב בן צור תוקף את שיתוף הפעולה של ח"כ מיכל רוזין ממרצ, עם הפרובוקציות של הרפורמים בכותל: "הייתם פוגעים גם ברגשותיהם של מתפללים במקומות קדושים לדתות אחרות?"
נחמן גור
ז' חשון התשע"ז / 08.11.2016 11:35

הרפורמים מאבדים כיוון: עו”ד יזהר הס, מנכ”ל ‘התנועה המסורתית’ בישראל, הגיב הבוקר בחריפות על דברי שר הפנים אריה דרעי, שאמר אתמול, במהלך ‘שעת שאלות’ במליאת הכנסת: ”הרפורמים הם אחים שלנו אבל גורמים נזק אדיר ליהדות. מדוע הם באים לכותל? הם לא מאמינים בבית המקדש. הם במתכוון מנסים להרוס ולהחריב את הדרך המקורית בכל תחומי היהדות. אם הרפורמים זו היהדות – אני מוותר עליה״.

הס אמר: “דבריו של השר דרעי הם תערובת של בורות ורשעות. מדהים ששר בממשלת ישראל מרשה לעצמו לבוז כך למיליוני יהודים ברחבי העולם”.

עו”ד הס הוסיף, כי הוא מצפה מראש הממשלה בנימין נתניהו להסתייג מדבריו של השר דרעי. ”כמו שמיהר לנזוף ביהודי אמריקה בשבוע שעבר, כך ראוי שיעמיד במקומו את השר דרעי”.

במסגרת ‘שעת שאלות’,  בתשובה לח״כ אלעזר שטרן מיש עתיד, ששאל מדוע הממשלה לא פועלת על מנת לקרב את הרפורמים המוכנים להגיע להסכמות, כמו בנושא מתווה הכותל – אמר דרעי: “אני אומר את זה בכאב עמוק, הרפורמים הם אחים שלנו אבל הם גורמים נזק אדיר.

הוא הוסיף וסיפר: “השבת הייתי בכרמיאל, והמארחים שלי, יהודים מסורתיים, הראו לי מבנה שנבנה על פי החלטת בג״צ כבית כנסת רפורמי. אמרו לי שביום כיפור הביאו לשם טרמפולינות לילדים ודוכני משקאות וממתקים.

“הראו לי מבנה נוסף בעיר גם הוא בית כנסת רפורמי. בשניהם ביחד יש שם אולי עשרה אנשים – גברים ונשים. אחד נוסח ספרד ואחד אשכנז. באחד מנגנים בגיטרה ובשני באורגן.

“אז אני שואל אותך אלעזר, באמת מתוך כאב: זו היהדות שאתה רוצה לקרב? אם זו היהדות – אני מוותר עליה. זה לא בית כנסת אלא משהו אחר. היהדות שאני מכיר זו ההולכת לפי השולחן ערוך, שמשמרת את ההלכה”.

ביחס לסוגיית הכותל המערבי תהה שר הפנים: “מה מחפשים הרפורמים בכותל המערבי ומדוע הם מתעקשים לקבל רחבה שוויונית במקום הקדוש? הרי אני מתפלל שייבנה שם בית המקדש ויקריבו קורבנות ותהיה לשכת הגזית. הם הרי לא מאמינים בזה, אז מדוע הם באים לכותל? מה יש להם ממנו? הם רק רוצים לעורר פרובוקציות ופירוד בעם. הם במתכוון מנסים להרוס ולהחריב את הדרך המקורית בכל תחומי היהדות״.

בתוך כך, ח”כ יואב בן צור גינה בחריפות את שיתוף הפעולה של ח”כ מיכל רוזין ממרצ, עם העשייה הפרובוקטיבית של הרפורמים בכותל המערבי – ואמר: “האם את וחברייך הייתם פוגעים גם ברגשותיהם של מתפללים במקומות קדושים לדתות אחרות בחסות ‘הפלורליזם של מרצ’? הפסיקו את הפרובוקציות בכותל”.

הדפס כתבה

7 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אריה דרעי
    08/11/2016 13:31
    סלומון
  1. שלום שמי סלומון ומעולם לא הייתי אדם דני או שומר מצוות. אבל, ליהודים יש תורה אחת שאינה מתחלקת ומתפרשת לפי זרמים. תורה היא תורה ולא ניתן לשחק איתה משחקים. לכן, אין בקום לרפורמין וקונסרבטיבים ביהדות. התורה אינה בת זמננו אלא תורה שניתנה לנו לפני אפי שנים ועל כל יהודי לשמור עליה.

    מכובדי הרב אריה דרעי.
    אינני תומך בך או בש”ס אני כן תומך בעם ישראל ותורת ישראל.

    • סלומון   08/11/2016 13:33

      שלום שמי סלומון ומעולם לא הייתי אדם דתי או שומר מצוות. אבל, ליהודים יש תורה אחת שאינה מתחלקת ומתפרשת לפי זרמים. תורה היא תורה ולא ניתן לשחק איתה משחקים. לכן, אין מקום לרפורמים וקונסרבטיבים ביהדות. התורה אינה בת זמננו אלא תורה שניתנה לנו לפני אלפי שנים ועל כל יהודי לשמור עליה.
      מכובדי הרב אריה דרעי.
      אינני תומך בך או בש”ס אני כן תומך בעם ישראל ותורת ישראל.

  2. דרעי: מה אם
    08/11/2016 22:12
    התוהה
  3. זה מקובל ביהדות שלך?

  4. דרעי תותח
    08/11/2016 22:15
    אפרת
  5. תפנימו ומהר הוא תותח ומבורך … והוא אמר אמת שאחרים רבים חששו לאמר. הכותל זה קדושה ולעובדי עבודה זרה המקום הזה לא מתאים,

  6. אין לאף אחד מונופול על היהדות
    08/11/2016 23:12
    יק
  7. ושום רב אינו סגנו של אלוהים

  8. לדרעי אזרחות ישראלית? אני מוותר עליה....
    10/11/2016 08:18
    אבי
  9. היה נידמה לי שהאדם הניאנדרטלי נעלם. טעיתי…

  10. אויויוי פגע במליוני רפורמים והקונסרווטיבים שיש בארצות הברית, מצד אחד אני שמח שפגע, כי זה לא יהדות מצד שני אני עצוב שיש כאלה יהודים שנכנסו לזרמים שמתבוללים בין הגויים, וחושבים שהם עושים מצוות בזה, ורמת ההתבוללות בזרמים אלו מאוד גבוהה, ומשם נופלים ילדים בעלי שני זהויות שלא יודעים לאן הם שייכים, ליהודים או לגויים, הם באים ליהודים, הוא יהודי כי זה תלוי באמא אם היא יהודיה, הוא בא לדתות אחרות זה תלוי באבא, וגם הילד לא יכול להשתייך מעצמו, כי כל דת זה שונה ולא מבין מה רוצים ממנו, ושואל אני מצד האמא או האבא כך מה הבעיה ולך תסביר לו בקיצור כמו שאמר הרב דרעי הם באו לעשות פרובוקציות ופירוד בעם ישראל
    10/11/2016 09:40
    שמשון
  11. מי פגע אנחנו או הם אז אם זה היהדות גם אני מוותר עליה ואין לי בעייה לפגוע כך במליונים שפוגעים בדת ישראל