הקרב על הבניין: קרובת משפחה הגישה התנגדות לצוואת 7 הדירות

אורי גלעדי, התל אביבי שהוריש שבע דירות לארבע שוכרות שטיפלו בו - כתב בצוואתו: אם יתגלה שיש לי קרובי משפחה, לא ארצה להעביר להם מאום מרכושי" • אבל כעת בני המשפחה הוציאו צו מניעה - וטוענים: הצוואה מפוברקת
שלמה בן חיים
ד' תשרי התשע"ז / 06.10.2016 16:25

לפני כשבועיים נחשף ב’כלכליסט’, כי אורי גלעדי, בעל בית דירות ברחוב מיכ”ל בתל אביב, שנפטר בגיל 56, החליט להוריש לאחר מותו את הדירות שבבעלותו לשוכרי הדירות הנוכחיים.

אתמול  (רביעי) נחשפה בחדשות 10 צוואתו של גלעדי, שגורמת לכעס רב בקרב משפחתו.

למרות שפורסם כי גלעדי היה ערירי, הייתה לגלעדי משפחה – אך הוא העדיף להתרחק ממנה. את ההתנגדות הגישה אחות אביו של גלעדי.

“אנחנו לא מבינים איך דיווחו שאין לו משפחה. יש לו כאן הרבה משפחה מצד האבא שלו, הוא היה אדם בודד ולא רצה להיות בקשר עם המשפחה, כששמענו שהוא מוריש את הדירות לדיירות – יצאנו מדעתנו”, צוטטו בני המשפחה שהגישו צו מניעה לרשם הירושות בת”א בטענה שהצוואה מפוברקת ואינה משקפת את רצונו של המנוח.

“אין מצב בעולם שגלעדי חתם על זה, האמת תצא לאור. הדיירות ועורך דינן עשו קנוניה כנגדנו ולא נוותר עד שיתגלה שהמסמך מזויף”, טענו.

בצוואתו כתב גלעדי: “יובהר כי אין לי קרובי משפחה, וגם אם יתגלה שיש לי קרובי משפחה, לא ארצה להעביר להם מאום מרכושי. את נכסיי אני מעביר בלב שלם לבנות היקרות שדאגו לי וסעדו אותי כבן משפחתן בשנים האחרונות”.

לפי חדשות 10, הצוואה נחתמה בזמן שגלעדי היה מאושפז בהוספיס ב’שיבא’, והוא חתם חתם עליה בפני שני עדים. “גלעדי קרא את הצוואה לאט לאט, מילה במילה”, אומר אחד העדים, “הוא היה בצלילות מלאה ודיבר לעניין, עד כמה שהתרשמתי”.

לפי הערכות,  כל אחת משש הדירות בבניין, לא כולל הדירה שבה הוא עצמו התגורר ברחוב ברכה פולד, עולה כ-2-2.5 מיליון שקל, ובסך הכל מגיע שווי כל הדירות בבניין לפחות ל-12-15 מיליון שקל.

לפי דיווח בהארץ, בצוואה של גלעדי גם ישנו סעיף האומר כי במידה שלאחת היורשות יוולד ילד, הוא יקרא אורי על שמו ובמידה ולאחת היולדות תיוולד ילדה, היא תקרא רינה, על שם אמו המנוחה.

עוד ביקש גלעדי לדאוג למאות ספרי השחמט היקרים והנדירים הנמצאים בביתו, ולתרום את יתר הכספים בחשבון הבנק שלו – 52 אלף שקל, להוספיס בתל השומר בו טופל, כמחווה של רצון טוב לאור הטיפול המסור שקיבל.

את הדירות הנמצאות בקומה הראשונה ברחוב מיכ”ל 20 הוא הוריש בתנאי שהדיירת תטפל בחתולים הנמצאים בדירות אלה ותדאג לכל מחסורם.

את בניין המריבה בנה שמחה מולדוק בתחילת שנותה-30 והוא הוריש את כולו לבתו היחידה רינה – אמו של אורי גלעדי. ככל הידוע, אביו של גלעדי נטש אותם כשהיה תינוק, וכך נותר גלעדי היורש היחיד של רינה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות