האיש שהופיע משום מקום: האם דונלד טראמפ יעשה היסטוריה?

התקדים ההיסטורי כבר נקבע, כאשר אחת משתי המפלגות הגדולות בארה"ב בחרה לראשונה אדם שלא כיהן מעולם בשום תפקיד ציבורי, כמועמדה לנשיאות • השנה של דונלד טראמפ, המגלומן הקשיש שבתוך חודשים ספורים הצליח לסחוף אחריו עשרות מיליונים
שרי רוט
כ"ז אלול התשע"ו / 30.09.2016 15:30

לראשונה בתולדות ארצות הברית של אמריקה, מצליח אדם שמעולם לא שימש בתפקיד פוליטי, לדלג על כל המסלול ולקפוץ ישירות למועמדות לנשיאות מטעם אחת משתי המפלגות הגדולות.

שורשיו של דונלד טראמפ נטועים בגרמניה. סבו, פרידריך טראמפ, היגר לארה”ב ב-1885, אך החליט לחזור למולדתו כ-20 שנה לאחר מכן. לצערו, נטפלו אליו הרשויות הגרמניות בטענה כי היגר בעבר כדי להתחמק מתשלומי מסים ומשירות בצבא הקיסר, והוא נאלץ לחזור לארה”ב.

פרידריך טראמפ מת כבר לפני עשרות שנים, אך מן הסתם היה מרוצה מאוד לראות שמעז יצא מתוק והגלות שנכפתה עליו הובילה לכך שנכדו יתמודד על המשרה הרמה ביותר בעולם.

דונלד טראמפ ירש את עסקי הנדל”ן שהקים סבו ופיתח אביו. עושרו הרב, אישיותו הססגונית ואורח חייו הראוותני, הפכו אותו לאושיית טלוויזיה מפורסמת ואת שמו למותג מסחרי בשווי מיליארדים, אולם אף אדם שפוי לא העז לדמיין שיום יבוא וטראמפ ייבחר למועמד לנשיאות.

כשנבחר ברק אובמה לנשיאות ב-2008, הוא עשה היסטוריה כשהפך לשחור הראשון בתפקיד. בחירתו של טראמפ תהווה תקדים היסטורי נוסף ותוכיח שכדי להפוך לנשיא המעצמה הגדולה בעולם, אינך חייב לבוא מתוך המערכת. אתה יכול גם להידחף אליה ממרומי גורד שחקים ניו יורקי כזה או אחר…

האם האיש שנשר מהלימודים בגיל 13, בשל בעיות משמעת (כמה אופייני לו), יזכה להיות הנשיא הראשון שמגיע מעולם העסקים? לא נותרו ימים רבים עד שנקבל את התשובה על כך.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות