נתניהו ‘התפוצץ’ על הרב הראשי דוד לאו: “הוא עשה עלי סיבוב פוליטי”

בפגישה שקיים השבוע עם ראשי הסיעות החרדיות, הציג ראש הממשלה התנגדות נחרצת לצירופו של הרב הראשי, הגר"ד לאו, לוועדה שתעסוק בנושא עבודות הרכבת בשבת • מה גרם לנתניהו "להתפוצץ" על הרב הראשי? העיתונאי זאב קם מציג במקור ראשון את הדרמה שהתרחשה בפגישה - ומציע שתי אפשרויות: הראיון של הגרי"מ לאו או מתווה הכותל
יוני גרין
כ"ט אב התשע"ו / 02.09.2016 11:48

בישיבה שקיימו השבוע ראשי הסיעות החרדיות  – שר הבריאות יעקב ליצמן, יו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני, ושר הפנים אריה דרעי – היה רגע שעורר את חמתו של ראש הממשלה במיוחד.

על החלק שבו תקפו הנציגים החרדים את שר התחבורה ישראל כץ ואת מנכ”ל הרכבת דווח מיד לאחר הישיבה. אולם על החלק בישיבה, בו זעם ראש הממשלה על הרב הראשי, הגאון רבי דוד לאו, מדווח היום, לראשונה, העיתונאי זאב קם ממקור ראשון. לפי הדיווח, הדברים שיצאו מפיו של ראש הממשלה על הרב הראשי הם כמעט חסרי תקדים.

היה זה בשלב שבו דנו הצדדים בוועדה שצפויה לקום בעניין עבודות תחזוקה עתידיות ברכבת בשבת, בה גם אמור להיות נציג לרבנות הראשית.

את התפרצות הכעס מצד נתניהו במקרה הזה לא צפו ראשי המפלגות. “זה לא יהיה”, צעק ראש הממשלה, והתייחס לאפשרות שהרב לאו עצמו יהיה חבר באותה ועדה. “לא מקובל עלי הדבר הזה שהוא עשה פריימריז על הגב שלי”.

הנוכחים בחדר, לפי קם, היו בהלם. ח”כ משה גפני עוד ניסה להקליל מעט את האווירה.

“אצל החרדים אין פריימריז”, השיב בחיוך.

“אתה יודע בדיוק למה אני מתכוון”, הגיב נתניהו בכעס. “הוא עושה עלי סיבוב פוליטי”. ראש הממשלה גם הוסיף כי מבחינתו הרב לאו לא יהיה חבר בוועדה הזו, או בוועדה אחרת לצורך העניין, עד שלא יתנהל בצורה ראויה.

מדוע זעם נתניהו כל -כך?

קם מציג שתי סברות שעלו לאחר מכן:

הראשונה מתייחסת באופן ישיר לנושא עבודות הרכבת בשבת. אביו של הרב הראשי, הגאון רבי ישראל לאו, התראיין במהלך השבוע האחרון וטען שהשימוש במונח “פיקוח נפש”, כדי להצדיק עבודות בשבת, נעשה באופן מוגזם. זה קרה זמן קצר אחרי הפתרון שהביא ראש הממשלה בעצמו בערב שבת.

יתכן שמבחינת נתניהו דעתו של האב מעידה גם על עמדתו של הבן, ומכאן הזעם.

אך ישנה גם סברה אחרת לחלוטין, שאומרת שכעסו של נתניהו על לאו בכלל קשור לסאגת מתווה הכותל, שטרפודו החל בעקבות המתקפה של הרב הראשי על המתווה. נתניהו מתקשה לשכוח ולסלוח למי שבגללו החל משבר פוליטי מול השותפות החרדיות ובמקביל גם משבר מול חלקים גדולים ביהדות ארה”ב.

דוברו של הרב הראשי, פנחס טננבאום, מסר בתגובה: “בין ראש הממשלה לבין הרב לאו קיים קשר הדוק, מכובד ומכבד, ואף אמש שלח ראש הממשלה את ראש לשכתו לעדכן באופן אישי את הרב הראשי על פעילות הוועדה שהוקמה וביקש ממנו לפעול לתיאום לקראת בעיות עתידיות, כדי למנוע אותן מראש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות