אחרי 45 שנים ה-FBI מתייאש: לא חוקרים יותר את ‘הפשע המושלם’

'הפשע המושלם' התרחש בשנת 1971 כאשר אדם בשם 'דן קופר' צנח ממטוס כשבידיו 200 אלף דולרים • עקבותיו של קופר לא נודעו והפשע הנועז מעולם לא פוענח • כעת גם ה-FBI מודה: אנחנו כבר לא נצליח ללכוד אותו
אליעזר היון
כ"ח תמוז התשע"ו / 03.08.2016 14:14

אחרי 45 שנים ה-FBI מרים ידיים: הסוכנות הפדרלית הודיעה בחודש האחרון כי היא חדלה מלחקור את אחד הפשעים המרשימים והנועזים ביותר שאירעו בארצות הברית.

האירוע, שכונה בהמשך ‘הפשע המושלם’, התרחש בשנת 1971, כאשר אדם כבן 40 רכש כרטיס לטיסה פנימית בארצות הברית. ליתר דיוק, בין פורטלנד לסיאטל.

השם שהיה רשום על הכרטיס היה ‘דן קופר’. זה לא היה שמו האמיתי מטבע הדברים.

במהלך הטיסה מקבלת אחת הדיילות כרטיס מדן ובו נכתב המשפט הבא: “בתיקי יש פצצה. אם לא תשבי לידי אפוצץ אותה”.

הדיילת המבוהלת התיישבה לידו וקופר הודיע לה כי אם לא יקבל 200 אלף דולר במזומן ו-4 מצנחים, הוא יפוצץ את המטוס על נוסעיו.

הטייס נאלץ להנחית את המטוס לנחיתת ביניים בסי-טק, שם שחרר קופר את הנוסעים וגם שניים מאנשי הצוות. שם הוא גם קיבל את המצנחים ואת הכסף.

המטוס המריא לכיוון נבאדה ובדרום מערב וושינגטון הורה קופר לטייס להנמיך טוס. פתח את דלת המטוס וצנח כשארבעת המצנחים מחוברים אליו.

כוחות משטרה חיפשו במשך חודשים אחרי קופר, אך הוא נעלם כאילו נבלע  באדמה.

עם השנים עלתה הסברה כי הוא קיפח את חייו בקפיצה, אלא שאז בשנת 1980 – 9 שנים אחרי האירוע, נמצא תיק גדול בחוף קולומביה – הרחק ממקום הצניחה – ובו שטרות מסומנים רבים של 20 דולר בשווי 6000 דולר.

בדיקת השטרות העלתה כי מדובר בכסף שקיבל קופר, מה שמוכיח כי הוא שרד את הקפיצה.

תיאוריו קונספירציה רבות ליוו את האירוע הנועז ומאות אנשים סבורים היו כי הם יודעים מי הוא ‘דן קופר’ האמיתי.

כיום, כשגילו של קופר, בהנחה שהוא חי, נע סביב ה-90, הודיע דובר ה-FBI כי הם החליטו להפנות את מאמציהם לחקירות חדשות יותר, ובמילים אחרות: הבנו שעל 200 אלף הדולרים ועל קופר כבר לא נניח את היד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות