“בוז’י הביתה!”: פעילים זעקו לו בוז אבל הרצוג ניצח את יחימוביץ

יו"ר העבודה ספג קריאות בוז כאשר עלה לנאום בוועידת המפלגה בבית החייל בתל אביב • הוועידה אישרה ברוב גדול את ההחלטה לדחות את הפריימריז לתפקיד יו"ר המפלגה לעוד שנה
נחמן גור
כ"ה תמוז התשע"ו / 31.07.2016 18:08

הצעתו של  יו”ר ‘העבודה’ ח”כ יצחק הרצוג לקיים את הבחירות לראשות מפלגת העבודה בסוף יולי 2017 התקבלה ברוב גדול של 70 אחוז מחברי ועידת המפלגה.

בהצבעה חשאית שנערכה היום (ראשון) תמכו 750 חברי ועידה בהצעתו של יצחק הרצוג ו-402 התנגדו.

מוקדם יותר התקבל הרצוג, כאשר הגיע לנאום בוועידת המפלגה בבית החייל בתל אביב, בקריאות בוז רמות ובצעקות מפי כמאה פעילים שזעקו: “בוז’י הביתה”.

בתגובה לקריאות שנשמעו נגדו, אמר הרצוג: “קראו לי כבר כלב, וזה לא עזר. אני לא מתרגש ואני לא הולך לשום מקום. זה הבית שלנו ואנחנו נשמור על הבית הזה ונשמור עליו ממסיתים מדיחים ומפוצצים. מי שעושה את הרעש גורם נזק לעמדה שלו. במפלגה צריך לדעת לכבד. נלמד אותם לקח. מי שלא רוצה, יש דלת מימין ודלת משמאל”.

בעוד הרצוג ותומכיו בקשו לקיים את הבחירות בדיוק בעוד שנה – ה-31 ביולי 2017, חברי הכנסת שלי יחימוביץ’ ואראל מרגלית דרשו לקיימן עד סוף שנת 2016.

ההצעה של הרצוג, כאמור, זכתה לרוב מוחץ.

בשיחה עם עיתונאים אמר הרצוג: ”צפינו מראש שיהיה ניסיון כזה והתארגנו מראש. היתה קבוצה מאורגנת שניסתה לפוצץ את הוועידה – הם יקבלו את התשובה בקלפי. רוצים לפגוע בי, במזכ”ל, במפלגה – לא ניתן לזה לקרות. הקו המתלהם של שלי יחימוביץ’ ואראל מרגלית מביא לדברים כאלה”.

הוא הוסיף: “לא נתנו לי לדבר, אבל מה שאמרתי אלה דברים עקרוניים. לא ידברו במפלגה הזאת על היו”ר ככלב הולך על ארבע”.

בעקבות ניצחונו אמר הרצוג: “אחרי שנה של השמצות גידופים ואלימות יש פה הכרעה חדה ונוקבת. חברי המפלגה שהיו צריכים לבחור בין אמון בי לאמון במרגלית ויחימוביץ’ אמרו את דברם. זו הייתה הצבעת אמון ואנחנו ניצחנו והדרך שלנו ניצחה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות