‘העבודה’ תכריע היום: הפריימריז יתקיימו בתקופה הקרובה או ביולי 2017

כ-2,300 צירי הוועידה של מפלגת העבודה יגיעו לבית החייל בת"א ויצביעו על הצעת החלטה, הכוללת לוח זמנים לבחירות • יו"ר המפלגה, ח"כ יצחק הרצוג, מנסה לדחות את ההליך בשנה - ליולי 2017
אריה ריבקינד
כ"ה תמוז התשע"ו / 31.07.2016 09:11

כ-2,300 צירים של ועידת מפלגת העבודה, הגוף העליון המפלגה, יגיעו היום (ראשון) אל בית החייל בתל אביב כדי להצביע על הצעתו של יו”ר המפלגה, ח”כ יצחק הרצוג, לקיים את הבחירות לראשות המפלגה בחודש יולי 2017 – כשנה לאחר המתוכנן.

הכוונה לדחות את הפריימריז על ראשות המפלגה עוררה התנגדות עזה בקרב מי שמסמנים עצמם כיריביו של הרצוג, חברי הכנסת אראל מרגלית ושלי יחימוביץ, שדורשים לקיים את הבחירות עד סוף השנה.

לקראת הוועידה החליט ביום שישי המוסד לבירור עתירות של המפלגה לקבל עתירה שהגישו חברי הכנסת אראל מרגלית, שלי יחימוביץ’ ועמר בר־לב, שלפיה ההצבעה על מועד הפריימריז תהיה חשאית – אם 10% מצירי הוועידה המתכנסים היום ידרשו זאת.

אלא שהרצוג הודיע אמש כי ההצבעה תהיה חשאית בכל מקרה.

יריביו של הרצוג הגישו אמש עתירה חדשה, שבה הם דורשים כי ההצבעה על מועד הפריימריז תתקיים בנפרד משלל ההצעות האחרות שהרצוג מתכוון להביא לאישור.

תומכיו של הרצוג בוועידה, יחד עם תומכי יו”ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, המצדד במהלך הדחייה של הפריימריז, מהווים על הנייר רוב שמבטיח להרצוג ניצחון.

לעומתם, מתנגדיו סבורים כי בהצבעה חשאית הם עשויים להפתיע.

על מנהיגותו של הרצוג קוראים תיגר מרגלית, יחימוביץ’, עמיר פרץ וייתכן כי דמויות נוספות יצטרפו למרוץ להנהגת המפלגה.

באיגרת ששלחה בסוף השבוע יחימוביץ’ לתומכיה במפלגה היא קראה לצירים להצביע היום נגד כוונתו של הרצוג “להאריך לעצמו את הכהונה לא כחוק במחטף אנטי־דמוקרטי והרסני”. לדבריה, “אי אפשר לדרוש מנתניהו דמוקרטיה כשאנחנו רומסים אותה בתוך הבית. בבכיינות לא בונים מנהיגות. לא להידבקות בכוח לכיסא, לא לדימום פנימי מתמשך. לא לזחילה לממשלת הימין. לא לקומבינות. כן לפריימריז בהקדם, במועדם ולפי החוק. כן לפתיחת שורות. כן להתחדשות. כן לחוט שדרה ערכי. כן לאומץ לב אידיאולגי ופוליטי. כן לדמוקרטיה”, הוסיפה וכתבה יחימוביץ’.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    סוסים מתים
    31/07/2016 09:31
    כחלון
  1. לא יכולים למשוך את העגלה מהפך מהפך חי בסרט