השר התימני צחי הנגבי יחשוף את חומרי החקירה של ‘חטופי תימן’?

השר צחי הנגבי יוסמך על ידי ראש הממשלה לטפל בחומרי החקירה של פרשת 'ילדי תימן', שעל פי טענות של משפחות רבות נחטפו או הועלמו • הנגבי יוסמך על ידי הממשלה לעיין בחומרים, ולהניע את החלטת הממשלה שתקבע את אופן והיקף הפרסום שלהם
דוד ליבוביץ
ט' סיון התשע"ו / 15.06.2016 19:14

השר צחי הנגבי יוסמך על ידי ראש הממשלה לטפל בחומרי החקירה של פרשת ‘ילדי תימן’, שעל פי טענות של משפחות רבות, נחטפו או הועלמו.

ראש הממשלה הודיע על כוונתו להטיל על הנגבי את המשימה, בפגישה שקיים עם חברת הכנסת נורית קורן מהליכוד, שהעלה לסדר היום את הפרשה.

במהלך הפגישה הביע נתניהו את תמיכתו והזדהותו עם הצורך בגילוי פרטים נוספים על הפרשה. בפגישה נכחו נציגי עמותת ‘אחים וקיימים’, המנהלת את המאבק.

במהלך המפגש, סקרה ח”כ קורן בפני נתניהו, יחד עם נציגי העמותה, את פרטי הפרשה שידועים עד כה, והציגה בפניו מסמכים אותנטיים. נתניהו הבהיר בהקשר זה כי החליט להביא לממשלה את מינויו של השר צחי הנגבי כשר המוסמך לעיין ולדון בחומרי החקירה – שנאספו על ידי ועדות החקירה שהוקמו כדי לחקור את הפרשה.

חברת הכנסת הביעה הערכה לראש הממשלה שנענה לקיים פגישה בנושא ואף החליט על צעדים בשטח שיאפשרו להנגיש חומרים משמעותיים יותר מהחקירה שהתבצעה בנושא, לעיני הציבור.

נזכיר, כי  השרה איילת שקד פנתה במכתב לראש הממשלה בבקשה שיכריע בשאלת זהות השר שיוסמך על ידי הממשלה לעיין בחומרים, ולהניע את החלטת הממשלה שתקבע את אופן והיקף פרסום החומרים.

הנגבי עצמו, הינו בן לאם ממוצא תימני. אמו, חברת הכנסת לשעבר גאולה כהן נולדה בשנת 1925 בתל-אביב ליוסף כהן, שעלה מתימן בשנת 1908.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות