השריפה ב’בצלם’: חשד להצתה • “לא תמנע את המשך הפעילות”

מקור הדליקה בבניין בו שוכן הארגון בירושלים הוא בתוך משרדי העמותה • בצלם: "אנחנו ממתינים עדיין לממצאי חוקרי כיבוי האש, אולם אם יתברר שמדובר בהצתה מכוונת, הרי שאי אפשר לראות אותה במנותק מגל ההתקפות וההסתה" • החקירה הועברה ליחידה לפשיעה לאומנית במחוז ש"י
חיים טוויל
א' שבט התשע"ו / 11.01.2016 08:13

הנזק שנגרם למשרדי ‘ארגון ‘בצלם’ בבניין משרדים בשכונת תלפיות בבירה, כתוצאה מהשריפה שפרצה אמש (ראשון) בבניין, מקשה מאוד על החקירה.

המשרדים היו סגורים בעת שהשריפה פרצה סמוך לשעה 22:00.  חמישה צוותי הכיבוי שהוזעקו למקום פרצו פנימה וגילו כי מקור האש היה בתוך משרדים, דבר שמעלה את החשד שמישהו פרץ למקום.

החקירה הועברה ליחידה לפשיעה לאומנית במחוז ש”י.

חוקרי הכבאות וההצלה בבירה, בודקים האם מדובר בהצתה שהובילה לפרוץ הדליקה.

השריפה כובתה כעבור שעה קלה, ומהמבנה חולצו כמה עובדים, בהם אדם אחד שנפגע קל משאיפת עשן ופונה על ידי כוחות ההצלה לבית החולים הדסה עין כרם בעיר.

שריפה בצלם

 דוברת ‘בצלם’, שרית מיכאלי, ממתינה אמנם לתוצאות חקירת הדליקה אמש במשרדי הארגון בירושלים, אך עם זאת קובעת כי אם אכן מדובר בהצתה מכוונת הרי שנכון לקשור אותה לרדיפה שחווה הארגון כמו גם ארגונים דומים נוספים.

מיכאלי מספרת: “בשעה שפרצה השריפה לא היה איש במשרדנו, אולם מכבי האש פינו לכודים מקומות עליונות בבניין, שאינם עובדי בצלם. למרבה המזל איש לא נפגע. הבניין נסגר על ידי המשטרה אולם ככל הנראה, כפי שעולה מדיווח של מכבי האש, נגרם לו נזק כבד ביותר”.

מיכאלי קושרת בין הביקורת החריפה המוטחת בארגונה לבין המעשה ואומרת: “אנחנו ממתינים עדיין לממצאי חוקרי כיבוי האש, אולם אם יתברר שאכן מדובר בהצתה מכוונת, הרי שאי אפשר לראות אותה במנותק מגל ההתקפות וההסתה נגד ארגוני זכויות האדם”.

עם זאת היא מדגישה: “מובן שהנזק למשרדנו לא ימנע מאיתנו להמשיך בעבודתנו לתיעוד עוולות הכיבוש וחשיפתן”.

שריפה בצלם

תנועת ‘עוצמה יהודית’ בראשות ד”ר מיכאל בן ארי וברוך מרזל קוראת למשטרה לחקור את הצתת המשרדים של ”בצלם”. לדבריהם ”עולה באפנו ריח חריף של פרובוקציה בניסיון להסיט את הדיון הציבורי מהעוולות שעלו ועתידות היו לעלות בתחקיר של ‘עובדה’ ואולי לא ישודרו בעקבות ההצתה.

“עיתוי ההצתה מתאים כמו כפפה ליד לאנשי ‘בצלם’, וכבר ראינו שהם או הקרובים אליהם לא מהססים לעבור על החוק”, נמסר.

כזכור, בצלם נמצאת בימים האחרונים תחת סערה תקשורתית בגלל תחקיר שפורסם בתוכנית התחקירים “עובדה”, שם תיאר פעיל השמאל עזרא נאווי בפני פעיל ימין שהתחזה לפעיל ארגון תעאיוש ובפני המצלמה הנסתרת, כיצד הסגיר סוחרי קרקעות פלסטינים לרשות הפלסטינית בידיעה שהם יעונו ויוצאו להורג.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות