הערכה של החוקרים: השריפה ב’בצלם’ – קצר חשמלי

מסקנות ראשוניות של חוקרי השריפה במשרדי תנועת השמאל הקיצוני: השריפה לא הייתה הצתה מכוונת כפי שנחשד • ח"כים ואנשי שמאל קיצוני ניסו מיד לקשור בין השריפה לפעילות הממשלה • ח"כ גלאון הבוקר: "אם אכן הוצתו משרדי בצלם, המציתים הרגישו בצדק שיש להם גב מהממשלה"
חיים טוויל
א' שבט התשע"ו / 11.01.2016 10:43

ממסקנות ראשוניות של חוקרי שירותי הכבאות בירושלים, החוקרים את השריפה שפרצה אמש (שני) במשרדי תנועת השמאל הקיצוני ‘בצלם’ עולה, כי סיבת השריפה לא היתה הצתה מכוונת כפי שנחשד, אלא בשל קצר חשמלי.

השריפה פרצה אמש בסביבות השעה 22:00 בבניין בו ממוקמים משרדי הארגון בשכונת מקור חיים בירושלים. 

חמישה צוותי כיבוי פעלו במקום כדי להשתלט על האש. אדם אחד נלכד בקומה הרביעית של הבניין וחולץ על ידי צוותי הכיבוי.

אדם אחד נפגע באורח קל בשריפה. צוות מד”א העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו לבית חולים.

חברת הכנסת זהבה גלאון ואנשי השמאל הקיצוני ניסו באופן מיידי לקשור בין השריפה לפעילות הממשלה נגד עמותות השמאל הקיצוני.

גלאון כתבה הבוקר: “הלוואי שנגלה שהשריפה היא לא הצתה מכוונת. כרגע, יותר מדי סימנים מראים שהיא כן. אם אכן הוצתו משרדי בצלם, המציתים הלילה הרגישו בצדק שיש להם גב מהממשלה. אפשר לשרוף את המשרד, את הניירת, את הארכיונים, אבל אי אפשר לשרוף את בצלם. אי אפשר לחסל באלימות את המאבק נגד הכיבוש, בעד זכויות האדם והצדק”.

מזכ”ל שלום עכשיו, יריב אופנהיימר, מיהר לסמן מטרות: “ההצתה במשרדי בצלם הוא ניסיון פיגוע שבנס לא עלה בחיי אדם ואחראים לו שרי הממשלה ובראשם נתניהו. כשהממשלה מסמנת ארגוני שמאל, יש מי שמגיב ופוגע במטרה.

“דמם של כל מי שמתנגד לממשלה הותר והרצח הפוליטי הבא קרוב מתמיד. על הממשלה להפסיק את מסע בה ההסתה נגד השמאל ולהורות למשטרת ישראל לאבטח עמותות וארגוני שמאל מפני נסיונות לפגוע בהם”.

דוברת ‘בצלם’, שרית מיכאלי, אמרה הבוקר כי אם אכן מדובר בהצתה מכוונת הרי שנכון לקשור אותה לרדיפה שחווה הארגון כמו גם ארגונים דומים נוספים.

מיכאלי קשרה בין הביקורת החריפה המוטחת בארגונה לבין המעשה ואומרת: “אנחנו ממתינים עדיין לממצאי חוקרי כיבוי האש, אולם אם יתברר שאכן מדובר בהצתה מכוונת, הרי שאי אפשר לראות אותה במנותק מגל ההתקפות וההסתה נגד ארגוני זכויות האדם”.

עם זאת היא מדגישה: “מובן שהנזק למשרדנו לא ימנע מאיתנו להמשיך בעבודתנו לתיעוד עוולות הכיבוש וחשיפתן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות