סער על הליכוד: “תיאטרון בובות” • מקורביו תומכים בהקדמת הפרימריז

השר לשעבר הבהיר כי לא יתמודד על ראשות הליכוד ומתח ביקורת על התנהלות נתניהו: "בתיאטרון בובות אני לא נוהג לשחק" • תומכים בולטים של סער אמרו שיתמכו בהצעתו של נתניהו
אריה ריבקינד
י"ב טבת התשע"ו / 24.12.2015 12:02

שר הפנים לשעבר גדעון סער הביע בתחילת השבוע התנגדות להקדמת הפריימריז ליו”ר תנועת הליכוד, אולם כמה ממקורביו, מי שנחשבים למעוזי הכוח שלו בליכוד, התייצבו לצידו של ראש הממשלה – ותומכים במהלך.

ארנון גלעדי, מקורבו הבולט של סער, אליהו ששון ופעילים נוספים המזוהים עם השר לשעבר, הודיעו כי יתמכו בהצעתו של נתניהו לקיים את הפריימריז ב-23 בפברואר.

ששון כתב בעמוד הפייסבוק שלו: “מדינת ישראל זקוקה כעת ליציבות. האחריות הלאומית חייבת לגבור על הפוליטיקה הקטנה, ולכן יש לעשות הכל על מנת לייצב את המערכת הפוליטית ואת הקואליציה בכנסת… נעניק גיבוי לממשלת הליכוד, ולא ניתן יד לאלו המעדיפים שיקולים צרים על פני טובת המדינה”.

סער עצמו רמז הבוקר (חמישי) כי אין בכוונתו להצטרף בזמן הקרוב לליכוד, ובוודאי שלא להתמודד על ראשות המפלגה מול בנימין נתניהו.

סער נשאל בטוויטר על ידי העיתונאי עמית סגל: “בהנחה שנתניהו יצליח לקיים את הפריימריז בעוד 5 דקות בערך כפי שהוא מתכנן, אתה עשוי להתמודד בכל זאת?”

בכיר הליכוד לשעבר השיב בציוץ, תוך מתיחת ביקורת מרומזת על התנהלות ראש הממשלה: “התשובה בגוף השאלה. בתיאטרון בובות אני לא נוהג לשחק. מאחל הצלחה לנתניהו בהתמודדות, כמו גם לשאר השחקנים בהצגה”.

סער מתנגד להקדמת הפריימריז, משום שבזמן הקצר עד הבחירות יתקשה להתמודד מול נתניהו. בתחילת השבוע צייץ: “מתקשה להאמין שבאמצע גל הטרור וביום בו הוא מכה ברעננה – ראש הממשלה עוסק בפוליטיקה קטנה”.

השבוע דווח בחדשות 10 כי סער שוקל הקמת מפלגה חדשה. לפי גורמים שצוטטו בערוץ, סער פנה בחודשים האחרונים לדמויות שמוגדרות לדבריהם “מהימין המתון” – בין היתר עיתונאי לשעבר ורמטכ”ל לשעבר – ובדק איתם היתכנות שילכו עמו במפלגה חדשה.

אתמול קבע בית הדין של הליכוד כי עתירות שהוגשו נגד קיום הפריימריז יידונו ביום ראשון בהרכב מורחב.

היועץ המשפטי של הליכוד, עו”ד אבי הלוי, הדגיש כי ההחלטה שתובא להצבעה ביום שלישי במרכז הליכוד נעשית בהתאם לחוקת המפלגה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות