הנהלת ‘המודיע’ תפצה עיתונאית שפוטרה לאחר לידה ב-84 אלף ש”ח

העיתון החסידי נדרש לשלם עשרות אלפי שקלים פיצויים לעיתונאית שפוטרה, על פי טענתה, לאחר שובה מחופשת לידה • השופט: "על-פי הוראות החוק, היה על החברה להשיב את העובדת לעבודה בתפקידה הקודם ולתת לה הזדמנות ממשית"
אליעזר היון
י"ז כסלו התשע"ו / 29.11.2015 20:44

עיתון ‘המודיע’ ייאלץ לפצות בעשרות אלפי שקלים, עיתונאית אותה פיטר לאחר שובה מחופשת לידה, כך קבע בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב יפו.

אורן פרסיקו מ’העין השביעית’ שחשף את הסיפור מדווח, כי העיתונאית סנדרין (סנדי) אסולין עבדה כעורכת המגזין במהדורה הצרפתית של “המודיע” החל משנת 2007.

בתחילת 2012 יצאה לחופשת לידה. בעודה בחופשה הודיע לה בא-כוחה של חברת המודיע, עו”ד עמרם מליץ, כי לא תפוטר מיד עם שובה מחופשת הלידה, אולם 45 יום לאחר שובה אפשר יהיה לפטרה.

אחרי עוד כמה חילופי דברים, שבהם לחץ המעסיק על העובדת להתפטר מהעבודה וזו סירבה, התקיימה פגישה בין הצדדים ובה נאמר לאסולין כי בזמן שנעדרה התברר להנהלה של “המודיע” כי מערכת העיתון הסתדרה היטב בלעדיה, ועל כן ההנהלה מעדיפה להמשיך להעסיק את מחליפתה, ששכרה נמוך משלה.

עוד הובהר לה כי אם תתעקש לחזור לעבודתה, תוכל לשוב לתפקיד אחר ובשכר נמוך יותר.

כששבה לעבודה, הפעם ככתבת ולא כעורכת, התברר לה כי במקום להשתכר כ-14 אלף שקל בחודש כבעבר, קיבלה 10,000 שקל בלבד, בטענה שזה היה שכרה הבסיסי טרם יציאתה לחופשה. אחרי שיג ושיח נוסף, שלא עלה יפה, הודיעה הנהלת “המודיע” לאסולין כי היא מפוטרת.

אסולין פנתה לבית-הדין לעבודה, באמצעות עו”ד שיר-אל נקדימון, והשופט טננבוים קיבל את טענות אסולין. “על-פי הוראות החוק, היה על החברה להשיב את העובדת לעבודה בתפקידה הקודם ולתת לה הזדמנות ממשית, אמיתית וכנה להשתלב בעבודה ולהוכיח את יכולותיה”, כתב בפסק דינו, והוסיף כי הגיע למסקנה שאסולין אכן פוטרה, כפי שהיא טוענת, ולא התפטרה.

עוד נפסק כי הנהלת “המודיע” פעלה בניגוד להוראות חוק עבודת נשים כשהסבה פגיעה לשכרה של אסולין בתקופה שלאחר שובה מחופשת הלידה. עוד נקבע בפסק הדין כי לא הוצגו ראיות לבעיות כלשהן בתפקודה המקצועי של אסולין.

אחרי שמצא כי הנהלת “המודיע” הפרה גם את החובה לניהול שימוע כדין, פסק השופט טננבוים כי עליה לשלם לאסולין פיצויים בסך כ-84 אלף שקל וכן הוצאות משפט בסך 10,000 שקל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות