מעצר החשודים בתקיפת הרב זמיר כהן הוארך • צפו במעצר

בית משפט השלום בתל אביב האריך עד ליום שישי את מעצרם של ארבעת החשודים בתקיפת נשיא ארגון הידברות כאשר יצא משיעור תורה בתל אביב • החשודים מצפת, בני ברק וירושלים
חיים טוויל
י"ג כסלו התשע"ו / 25.11.2015 14:45

בית משפט השלום בתל אביב האריך בצהריים (רביעי) עד ליום שישי את מעצרם של ארבעת החשודים בתקיפת  נשיא ארגון ‘הידברות’ הרב זמיר כהן ופמלייתו, אתמול בבית הכנסת ‘היכל דוד’ בתל אביב.

המשטרה ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרם של הארבעה, ובית המשפט להאריך המעצר ביומיים.

התקיפה החלה לקראת סיום שיעור שמסר הרב זמיר כהן, בן 50, המכהן גם כרב שכונה בביתר עלית. אל בית הכנסת נכנסו שישה אנשים, אשר תקפו את הרב ואת מלוויו באלימות. תלמידי הרב הבריחו אותו במהירות אל רכבו, אך הבריונים תקפו גם את רכבו של הרב, וגרמו נזק לשמשה.

למקום הוזעקה המשטרה, שעצרה ארבעה מהתוקפים.

המשטרה מסרה אמש: “מהומה בבית הכנסת ברחוב מרגולין בתל אביב הביאה למעצרם של ארבעה חשודים בגין תקיפה וקטטה במקום ציבורי.

“מדובר בדרשה שניתנה על ידי אחד הרבנים אשר ככל הנראה לא מצאה חן בעיני חסידיו של רב אחר ואלו בסיום הדרשה גידפו את נותן הדרשה, ואף תקפו אותו.

“שוטרי תחנת שכונות שהוזעקו למקום עצרו ארבעה חשודים בשנות העשרים לחייהם – תושבי צפת, בני ברק ושניים מהם מירושלים. החשודים יובאו הבוקר לביהמ”ש השלום בתל אביב, לדיון בהארכת מעצרם”.

בעקבות התקיפה הברוטלית, פנה הבוקר השר לשירותי דת דוד אזולאי אל השר לבטחון פנים, גלעד ארדן, וכתב: “אמש במהלך הרצאה שנשא, הותקף באלימות בתל אביב יו”ר ארגון ‘הדברות’ כבוד הרב זמיר כהן, אלימות בכלל ותקיפתם של רבנים בפרט הינם מעשים שאין לעבור עליו לסדר היום.

“כמי שמכהן בתפקיד השר לשירותי דת אני נחשף לעיתים למקרי אלימות המופנים כנגד אנשי דת, עלינו לוודא שרבנים יחושו חופשיים להביע את דעתם ולפסוק את פסיקתם ללא כל חשש, לא יתכן שרבנים במדינת ישראל יחושו מאוימים”.

השר אזולאי מוסיף ומציין, כי “במקרה זה מדובר גם באלימות שנובעת כתוצאה מהסתה הנמשכת זמן רב שלא טופלה כראוי”.

בסיום המכתב דורש השר אזולאי מארדן: “אבקש אפוא, את התערבותך האישית והמידית בהנהגת מדיניות תקיפה, על מנת למנוע הישנות מקרים אלה והחמרת הענישה כלפי התוקפים אנשי דת, כדי למגר את התופעה מן השורש”.

לפי ארגון הידברות, “התקיפה האלימה והברברית הגיעה לאחר מספר ימים שבהם תקף רבי אמנון יצחק את הרב זמיר כהן באופן ברוטלי ומשולל כל רסן, בהמשך למתקפותיו בשנים האחרונות כלפי גדולי ישראל. הסתה זו עודדה מן הסתם גורמים עברייניים שהאמינו לדברים השקריים שהופצו, ואת תוצאותיה המצערות ראינו אמש.

“אין ספק שההסתה של אמנון יצחק מהתקופה האחרונה, קללותיו ושפת הביבים שבה הוא משתמש, הגיעה גם לאותם עבריינים אשר התקיפו את הרב ואנשיו. אחד הפעילים צעק ‘פלסטיני!’, ובכך חשף את מקורות ההשראה שלו – הרצאות ההסתה של אמנון יצחק. אנו מקווים שהמשטרה תמצה את הדין עם האחראים לכך.

“ארגון הידברות מתנהל ביושרה, מתוך רצון לקדש שם שמיים ולהפיץ יהדות ברבים. איננו מתכוונים להיגרר לאותם מקומות נמוכים, ובכל מקרה נמשיך ביתר שאת בזיכוי הרבי”.

בסביבתו של רבי אמון יצחק מכחישים כל קשר לתקיפה.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מנהגי מרוקו
    26/11/2015 07:49
    שמעון לוי
  1. אין לאף רב זכות לצאת נגד מנהגי מרוקו מנהגי אבותינו הקדושים והטהורים. נמשיך לקיים פסקיו של מרן רבי שלום משאש זיע”א לברך על ההלל בראשי חודשים לקרוא מזמורי ימים נוראים בתוך התפילה ולא אחרי קדיש תתקבל וכו.עם זאת טוב יעשה הראשל”צ אם יתן לנו את האפשרות גם לכבד אותו למרות חילוקי הדעות ביננו המרוקאים לבינו מתפקידו לאחד ולא להפריד

  2. העם עם הרב זמיר כהן
    29/11/2015 08:06
    זמיר
  3. ההתנהגות החשוכה של אמנון יצחק רק גורמת לכולם להתרחק ממנו ומהסרחון שהוא מפיץ

    • המעניש אוי לך שס 3   01/12/2015 01:25

      ושם התנצלות