נסרין יוסף מיתד שנבחרה להשיא משואה ויתרה עקב איומים על חייה

נסרין יוסף, שהתפרסמה כ"אישה שהצילה יישוב שלם" בשבעה באוקטובר, ויתרה על הדלקת המשואה ביום העצמאות בשל איומים על חייה: "אני צריכה לשמור על הבית והמשפחה. קיבלתי הרבה איומים. עשיתי מה שעשיתי באינסטינקט, לא בשביל להדליק משואה"
יוני גרין
כ"ז ניסן התשפ"ד / 05.05.2024 11:04

נסרין יוסף, שהצילה ישוב שלם בגבורה בשבעה באוקטובר ונבחרה להשיא משואה ביום העצמאות, הודיעה לוועדה כי בחרה לוותר על הכבוד – בשל איומים על חייה.

נסרין, בת העדה הדרוזית, היא תושבת יתד שבעוטף עזה.  בשבעה באוקטובר חקרה שלושה מחבלים שנתפסו על ידי כיתת הכוננות של היישוב. היא הצליחה בתחבולה להוציא מהם מידע ומודיעין משמעותי, שסייע ללכוד את שאר המחבלים שתכננו לפלוש ולמנוע טבח ביישוב.

בהחלטת הוועדה על השאת המשואה, נכתב:  “נסרין חילצה בנחישות מהמחבלים מידע בעל ערך רב על הימצאותם של מחבלים נוספים ביישוב, והכווינה אליהם את אנשי כיתת הכוננות. כשמחבלים אחרים ניסו ליצור קשר טלפוני עם חבריהם שנתפסו, נסרין שיטתה בהם, תוך שהיא מתרגמת למפקד בשטח את השיחה מערבית. כך הצליחה לפתות אותם למסור מידע בעל ערך רב. בתושייה ובקור-רוח מנעה נסרין התקפה משמעותית על היישוב והצילה חיים רבים”.

בהודעה לוועדה שבחרה בה סיפרה נסרין כי במשך שהייתה של משפחתה באילת, הסיפור שלה התחיל להתפרסם בתקשורת, וערבים שזיהו אותה החלו לאיים עליה ואף תקפו אותה וקרעו שרשרת מגן דוד מצווארה.

בהודעה מטעמה נמסר: “אי לכך ובנוסף לאיומים נוספים, נסרין החליטה בכאב גדול להסיר את מועמדותה ממעמד מכובד זה, על מנת שנפשה לא תיפגע מעבר למה שנפגעה מאירועי ה-7.10 ובכך גם לשמור על בני משפחתה מכל איומי המדיה והתקשורת.

“נסרין ואיאד מודים מקרב לב על הכבוד שניתן להם לשאת משואה ולעמוד במקום שבו גיבורים ואנשי רוח גדולים עמדו”.

יוסף התראיינה היום (ראשון) לתוכנית ‘בחצי היום’ ברשת ב – שם סיפרה: “אני צריכה לשמור על הבית והמשפחה. קיבלתי הרבה איומים. עשיתי מה שעשיתי באינסטינקט, לא בשביל להדליק משואה. אני מעריכה את הכבוד שניתן לי. ההחלטה לא קשורה לאנשי יתד או לטענות נגדי על מה שהיה. יש מחשבות לעזוב את יתד אבל לא בגלל האיומים, אלא בגלל המצב הביטחוני. השרה רגב התאכזבה מאוד כשהודענו שמוותרים על הדלקת המשואה”.

לטענת רבש”צ אחד מיישובי חבל צוחר: “נסרין ויתרה על המשואה כי השקר שלה נחשף. כל המידע שהיא הביאה לתפיסה של עוד מחבלים ביתד ומאות מחבלים באנדרטה – לא קרה, היא לקחה שני סיפורים של מח”ט פארן ושל כיתת הכוננות וניכסה לעצמה. היא מדליקה משואה בקטגוריית המחלצים כשלא חילצה נפש אחת, כיתת הכוננות ומח”ט פארן עם הטנקיסטיות הם הגיבורים”.

השרה מירי רגב מסרה כי הצטערה לשמוע על ההחלטה. “השרה מכבדת את החלטתה וזאת בכדי למנוע מנסרין כאב נוסף מעבר למה שנפשה נפגעה ב-7 באוקטובר. השרה רגב גאה ומצדיעה לנסרין ואיאד על כך שסיכנו את חייהם על מנת להציל אזרחים אחרים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות