לקראת ההכרעה: הוצמדה אבטחה למעורבים בחקירת פרשת הרב פינטו

לקראת ההכרעה הצפויה בערעור שהגיש הרב יאשיהו פינטו: משפטנים מטעם המדינה שהיו מעורבים בחקירת הפרשה של מנהיג 'שובה ישראל', בהם גם פרקליט המדינה שי ניצן, תודרכו לנקוט באמצעי זהירות נגד פגיעה בהם • בכירים במשרד המשפטים ובמשטרה אף צוידו בלחצני מצוקה
חיים טוויל
ט"ו כסלו התשע"ו / 27.11.2015 11:59

דמויות בכירות במשרד המשפטים ובאגף החקירות של המשטרה התבקשו באחרונה לנקוט אמצעי זהירות לקראת ההכרעה הצפויה בערעור שהגיש הרב יאשיהו פינטו. כך מדווחים גידי וייץ ויניב קובוביץ בהארץ.

לפי הדיווח, בימים האלה צפויה להתגבר האבטחה סביב ראשי צוות החקירה המשטרתי נגד פינטו, כמו גם סביב אנשי הפרקליטות שעסקו בתיק ודמויות בכירות נוספות במערכת אכיפת החוק.

כמו כן, משפטנים מטעם המדינה שהיו מעורבים בחקירת הפרשה צוידו בלחצני מצוקה ואחרים קיבלו תדריך שכלל סיוע בנקיטת אמצעי זהירות מחשש לפגיעה, כמו הורדת פרופיל, החניית המכונית בחניון ושינוי בהרגלים הקבועים.

בין המוזהרים גם פרקליט המדינה, שי ניצן.

לפי הדיווח בהארץ, צעדים האלה הם הכנה חריגה של מערכת אכיפת החוק להחלטה שאמור בית המשפט העליון לקבל בקרוב בעניינו של הרב פינטו.

ההחלטה לנקוט צעדי זהירות ובאמצעי אבטחה התקבלה לאחר שההערכה של המשטרה, שהתבססה גם על מידע מודיעיני, העלתה את החשש כי מי מחסידיו של הרב פינטו ינסה לבוא חשבון עם האנשים שהביאו להעמדתו לדין.

“לא מדובר במידע קונקרטי על אדם ספציפי שבו יש כוונה לפגוע”, מסר אדם המצוי בפרטים להארץ, “עם זאת, יש הערכה מודיעינית ומידע שזרם אלינו שהכיל גם פרטים על כך שלדורשי טובתו של הרב יש רצון לפגוע בדמויות במערכת אכיפת החוק שהיו מעורבות בחקירה.

“המידע הזה חייב אותנו לנקוט בצעדי מנע ולהזהיר את האנשים שיש פוטנציאל שייפגעו”.

הרב פינטו הודה במסגרת עסקת טיעון כי נתן שוחד לתת־ניצב אפרים ברכה. שופט בית המשפט המחוזי עודד מודריק גזר עליו שנת מאסר בפועל וקנס של מיליון שקלים.

הרב פינטו ערער לבית המשפט העליון על גזר הדין, באמצעות עו”ד אביגדור פלדמן, וביקש להקל בעונשו של מרשו.

לדיון הגיעו מאות מחסידיו של הרב פינטו, שחלקם הכו בסיום הדיון צלמים.

ההערכה היא שהשופטים ימסורו את ההכרעה בערעור בקרוב מאוד. אם הערעור של הרב פינטו יידחה, הוא צפוי להתחיל לרצות את עונש המאסר ימים ספורים לאחר ההכרעה.

באחרונה חשף עיתונאי ערוץ 2 גיא פלג את תוכנה של שיחת טלפון בין הרב פינטו לראש ארגון הפשע שלום דומרני. בשיחה רמז פינטו לדומרני כי הוא יכול לסדר לו ולאנשיו ויזות לארה”ב. פינטו הכחיש כי היתה לו כוונה כזאת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות